Objavljeno: 25.4.2007

Prenosniki glavni razlog za rast prodaje

Rezultati analize družbe IDC v regiji EMEA, v katero sodi tudi Slovenija, kažejo na to, da je vse večje povpraševanje po prenosnih računalnikih, kjer so v prvem četrtletju celo presegli pričakovanja. V regiji EMEA je celoten trg osebnih računalnikov zrasel za 13,2% v primerjavi z istim četrtletjem prejšnjega leta in tako dosegel 19,4 milijona prodanih enot, medtem ko je trg prenosnih računalnikov v istem obdobju zrasel za kar 34.3%. Rast trga prenosnih računalnikov v Sloveniji ni bila tako močna, a je v istem obdobju vseeno dosegla zavidljivih 19,8% medtem ko je celotni trg zabeležil 10,9-odstotno rast.

Prodaja namiznih računalnikov je v primerjavi z prejšnjim letom ostala na podobni ravni. V Sloveniji sta na področju prenosnikov trenutno vodilni tržni znamki HP in Toshiba nadaljevali z uspešno prodajo, saj sta skupaj osvojili 43% celotnega trga prenosnih računalnikov. Prodaja podjetja Lenovo je zabeležila rahel padec v primerjavi s prvim četrtletjem prejšnjega leta, predvsem zaradi manjšega povpraševanja v poslovnem svetu in vse večje konkurence v maloprodajnem segmentu, medtem ko je prodaja prenosnikov znamke Fujitsu Siemens in Acer sicer rasla, a vendar ne tako močno kot trg sam.

HP nadaljuje s pritiskom in močnim vodstvom na trgu, saj je v primerjavi z prvim četrtletjem prejšnjega leta zabeležil 25% rast splošne prodaje in 57% rast v segmentu prenosnih računalnikov. Acer med petimi največjimi proizvajalci še naprej beleži največjo rast prodaje, saj jo je primerjavi z prvim četrtletjem prejšnjega leta uspel povečati za 46% v segmentu prenosnih in kar 48% v segmentu namiznih računalnikov.

Dell je končal še eno manj uspešno četrtletje, saj je zabeležil rahel padec prodaje, predvsem zaradi majhnega povpraševanja s strani podjetij, močne konkurence s strani podjetja HP in konkurence v maloprodajnem kanalu. Fujitsu-Siemens se po slabši drugi polovici prejšnjega leta vrača k bolj pozitivnim trendom. Toshiba nadaljuje z uspešnim delom in po prodaji drži peto mesto v regiji EMEA. Izdelovalec je bil v segmentu prenosnih računalnikov uspešen predvsem zaradi obširne ponudbe in aktivne prodajne strategije v maloprodajnem kanalu.

Lenovo in Packard Bell, trenutno šesti in sedmi izdelovalec, sta zabeležila zdravo rast prodaje. Lenovo se je v primerjavi z prvim četrtletjem prejšnjega leta vrnil na spodbudno 14-odstotno rast, medtem ko je Packard Bell uspel predvsem v potrošniškem segmentu. Podjetju Asus je prav tako uspelo povečati prodajo prenosnih računalnikov in s tem obdržati osmo mesto na lestvici.

Vse večje povpraševanje po prenosnih rešitvah je še posebno očitno v srednji in vzhodni Evropi, kjer je prodaja narasla za več kot 70%. Razloge je moč iskati pri vse večji kupni moči prebivalstva, rastočem potrošniškem segmentu in močni ekonomske rasti v omenjeni regiji, prav tako pa ne gre zanemariti padajoče cene, s katerimi želijo proizvajalci pritegniti možne kupce. Kot rezultat vseh omenjenih dejavnikov je v večini držav regije EMEA tržni delež prenosnikov prerasel delež prodaje namiznih računalnikov. Najbolj zanimivo je dogajanje v Savdski Arabiji, kjer je prodaja prenosnikov že dvakrat večja kot prodaja namiznih modelov.

Predstavitev operacijskega sistema Windows Vista ni imela večjega vpliva na prodajo, a je skupaj z novimi procesorji vsekakor pripomogla k rasti trga. Predvsem je sprožila nekaj zamenjav namiznih računalnikov in s tem vsaj delno pripomogla k prodaji v omenjenem segmentu. Naraščajoče povpraševanje potrošnikov po prenosnih računalnikih in splošna rast prodaje v srednji in vzhodni Evropi bosta ostala glavna dejavnika v letu 2007, prav tako pa v drugi polovici leta pri družbi IDC pričakujejo, da se bo vse več kupcev odločilo za zamenjavo svojih obstoječih prenosnih računalnikov, kar bo predvidoma dodatno stabiliziralo prodajo v bližnji prihodnosti.

http://www.idc.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji