Prevelika pričakovanja s spletnimi storitvami?
Spletne storitve so ena bolj vročih tem v sodobnem računalništvu, vendar je pri uvedbi treba biti previden, saj bodo po oceni raziskovalnega podjetja IDC nekatere storitve zaživele šele čez kakšno desetletje.
IDC-jevo poročilo ugotavlja, da so spletne storitve uspešne in da bo tako tudi v prihodnosti, vendar pa opozarja, da mnogi uporabniki in podjetja pričakujejo od spletnih storitev več kot omogoča današnja tehnologija. Med posebej problematične spletne storitve po mnenju IDC-ja sodi ponujanje programske opreme kot storitve.
Po ocenah poročila so spletne storitve izjemno uporabne, vendar naj se mnogi uporabniki ne bi zavedali omejitev, podjetja pa naj bi že napovedovala stvari, ki niti teoretično niso dokazane, kaj šele da bi imela jasne načrte glede izpeljave svojih obljub.
Spletne storitve naj bi trenutno bile najbolj uporabne pri integraciji heterogenih poslovnih sistemov velikih, pogosto decentralizirah podjetij. Vendar pa IDC-jevo poročilo priporoča razvijalcem, da pri pripravi tovrstnih spletnih storitev natančno preučijo vse tehnološke prepreke, nujno pa je treba poskrbeti tudi za standardizacijo. Nujno je tudi uvajati spletne storitve postopoma, najprej na nivoju podjetja za uporabo zaposlenih, šele nato pa razmišljati o uporabni spletnih storitev za povezave s poslovnimi partnerji in strankami.
Vsekakor pa morajo v podjetju, ki namerava uporabiti to tehnologijo najprej ugotoviti točno kako jim lahko koristi pri poslovanju in kako bi to bilo mogoče implementirati. Kar so seveda osnovne postavke vsake nadgradnje poslovnega omrežja.