Prodaja PCjev narašča, telefonov pada
Kar nekaj let je veljalo, da se zanimanje za osebne računalnike, v prvi vrsti PC pospešeno zmanjšuje, interes nad pametnimi telefoni pa povečuje. Zato je zelo zanimivo, da se je v zadnjih dveh četrtletjih zgodba, čeprav verjetno za kratek čas, obrnila.
Sodeč po poročilih analitskih družb Gartner in IDC so proizvajalci v zadnjem merjenem četrtletju zabeležili 1,4% oziroma 2,7% rast prodaje, prvič po letu 2012! Razlika v meritvah dveh družb gre predvsem na račun rahlo različnega pojmovanja, kaj je osebni računalnik. Gartner je denimo med te štel tudi tablice Microsoft Surface Pro, IDC pa nasprotno namesto tega računalnike Chromebooks.
Obe družbi ugotavljata enake dejavnike, ki so prispevali rahli rasti povpraševanja. Najprej so tu podjetja, ki v tem času nekoliko bolj intenzivno prenavljajo poslovne računalnike, po vsej verjetnosti zaradi konsolidacije na okolje Windows 10. Toda k rasti je močno prispevala tudi druga kategorija kupcev: ljubitelji iger, ki za zmogljive osebne računalnike in prenosnike zapravijo nadpovprečne vsote denarja. Glede na to, da je trg iger še vedno v lepi rasti, ne čudi, da se to odraža tudi na celotni prodaji osebnih računalnikov.
Skupno so proizvajalci v drugem četrtletje prodali 62,1 milijonv računalnikov, kar je v celoti gledano še vedno spoštovanja velika številka. HP, Lenovo, Dell, Apple in Acer so se zvrstili po lestvici najbolj prodanih znamk, pri vseh pa so zabeležili rast prodaje.
Na drugi strani je Gartner v zadnjem četrtletju prvič po letu 2004 zabeležil rahel padec povpraševanja pri pametnih telefonih. Po vsej verjetnosti zaradi zasičenosti trga ter zgolj manjših izboljšavah pri najbolj priljubljenih modelih glavnih proizvajalcev. V prvem četrtletju letošnjega leta se je nato prodaja telefonov rahlo izboljšala in dosegla skromno rast 1,3%, vendar ob tem ni garancije, da se bo to nadaljevalo tudi v naslednjih četrtletjih.
Obe analitski družbi komentirata, da številke ne razkrivajo vsega. Raziskava namreč potrjuje, da uporabniki v celoti danes na pametnih telefonih počnejo večji delež opravil, ki so jih nekoč na osebnih računalnikih, kot v preteklosti. Zlasti kar se tiče sodelovanja v družabnih omrežjih, komunikacij, elektronskega bančništva in spletnega nakupovanja.