Prodaja računalnikov v Sloveniji rahlo raste
Analitska družba IDC je objavila rezultate o prodaji računalnikov na Intelovi platformi v zadnjem četrtletju leta 2005 v Sloveniji. Po dokaj nestabilnih mesecih v začetku leta 2005 se je prodaja konec leta pričakovano zopet povečala in presegla številke iz enakega obdobja leta 2004. Prodanih je bilo skupno 11,9% (v vrednosti 9,5% več) več računalnikov kot letu pred tem. Nadaljeval se je trend zmanjševanja povpraševanja po namiznih računalnikih (-5,5% kosovno, -8,1% zneskovno) in povečanja po prenosnikih (+65,3% kosovno in +39,1% zneskovno). Rahlo je rasla tudi prodaja strežnikov (+16,2%). Zadnje četrtletje 2005 je bilo zaradi novoletnih praznikov kar za 43,2% bolj donosno kot tretje četrtletje, kjer so po padcu v začetku leta prodajalci zopet doživeli manjše sušno obdobje.
Po številu prodanih izdelkov je daleč na prvem mestu Hewlett-Packard s 23,1% trga, sledijo Comtron (12%), Dell (8,9%), Lenovo (7,7%) in Acer (7,2%), preostali pa tvorijo 41,2% trga. Gledano s stališča vrednosti prodane strojne opreme je vrstni red nekoliko drugačen: Hewlett-Packard, Dell, Comtron, Fujitsu Siemens, Lenovo. Tri četrtine trga še vedno tvorijo izdelki z Intelovimi procesorji. Največ (42,4%) opreme je prodane kategoriji kupcev, ki ji pri IDC pravijo SME (mala in srednje velika podjetja), 39,8% pa tvorijo kupci izdelkov za domačo rabo. Le 8,6% prometa tvorijo velika podjetja in 5,3% državne ustanove.