Prve samo-postrežne blagajne v Sloveniji
Mercator je v Hipermarketu centra Celje vpeljal nov sistem elektronskih blagajn, na katerih si lahko kupci sami skenirajo izdelke, izstavijo račun in ga tudi poravnajo, bodisi z gotovino ali kartico. Samopostrežne blagajne vsebujejo kompaktno kombinacijo standardnega blagajniškega sistema, plačilne enote za plačilo z gotovino ali s plačilno kartico, kontrolno tehtnico in ekran na dotik, ki prijazno v slovenskem jeziku vodi kupca. V ozadju je ustrezna programska oprema, ki jo je v sodelovanju z IBM-ovim razvojnim centrom v Raleighu v Združenih državah Amerike za Mercator uspešno prilagodil poslovni partner Mikropis iz Žalca. Slovenija je 9. država v Evropi in 13. na svetu, ki je uvedla samopostrežne blagajne v trgovinsko poslovanje. Pet evropskih držav, v katerih je plačilno sredstvo evro, pa še nima tovrstnih blagajn.
Novosti bodo veseli kupci, ki imajo radi tehnološke novosti in ki ne želijo izgubljati časa v čakalnih vrstah, obenem pa jim nove blagajne omogočajo tudi več zasebnosti pri nakupovanju. Blagajna je tudi večjezična, kar predstavlja pomembno dodano vrednost za tuje obiskovalce in kupce. Pri samopostrežnih blagajnah gre za tehnologijo, ki kupcu po opravljenem nakupu omogoča, da samostojno na blagajni odčita EAN kode vseh izdelkov, ki jih je izbral, pri tem uveljavi morebitne popuste in bonitete ter samostojno zaključi nakup s plačilom, pri čemer so mu na voljo različni načini plačila. En blagajničar pa lahko kupcem pomaga pri plačevanju na dveh do štirih blagajniških mestih. Pri Mercatorju samopostrežne blagajne imenujejo Tik Tak blagajne.
Za Mercator pridobitev pomeni prijaznejšo storitev in komunikacijo s kupci, dolgoročno pa tudi zmanjšanje stroškov obratovanja prodajaln. Štirim blagajnam v Celju se bodo namreč kmalu pridružile še samopostrežne blagajne v Hipermarketih Koper in Ljubljana. Ob uspešni uvedbi in sprejemu blagajn je moč pričakovati še nadaljnjo širitev v drugih prodajnih centrih, saj samopostrežni način zaključka nakupa najbrž pomeni prihodnost trgovinskega nakupovanja v celoti.