Računalniki ne gredo več za med
Pri Gartnerju so objavili najnovejše podatke o prodaji osebnih računalnikov v zahodni Evropi, ki so vse prej kot spodbudni. Na našem zahodu je bilo v zadnjem četrtletju prodanih kar za 16% manj računalnikov, kot v enakem obdobju leta 2010. K temu so prispevale tako težke gospodarske razmere v številnih državah, kot tudi interes javnosti po novih tipih izdelkov, kot so tablice in pametni telefoni.
V Italiji, Grčiji, na Portugalskem in v Španiji so bili razmere še posebej težavne, kjer je prodaja upadala za 30% ali celo več. V splošnem je največji padec interesa bil pri računalnikih za domačo rabo (-18%), nekoliko manjši pa pri tistih za profesionalno rabo (-13,5%). Zanimivo, da je bil večji padec pri prenosnikih (-17,2%) kot pri namiznih računalnikih (-12,1%).
Med proizvajalci se vrstni red na vrhu ni spremenil, čeprav sta prva dva doživela obenem največji padec prodaje med velikimi proizvajalci. HP je s skupno 3,612 milijoni prodanih računalnikov še vedno prvi (22,2% tržni delež, padec -15,7% glede na 2010). Na drugem mestu je Acer (13,4% delež), ki je doživel največji padec (-46,1%) in kateremu se je že zelo približal tretji - Asus (delež 11,5%, +1,5%), ki je obenem v tem četrtletju prehitel družbo Dell (10,5%, -9,5%). Najhitreje med vsemi je zrasel Lenovo, ki ima zdaj 8,7% delež (+13,9%). Vsi ostali tekmeci zdaj predstavljajo le malo več kot tretjino trga.