Real po poteh Netscapea
Pri RealNetworks so se v boju proti Microsoftu odločili ubrati isto pot kot nekoč Netscape in pričeli ponujati svojo tehnologijo kot odprto kodo v projektu Helix. Zadnje raziskave podjetja Nielsen/NetRatings o uporabi pretočnih zapisov so namreč pokazale, da Microsoft s svojim brezplačnim zapisom Windows Media jemlje vse večji tržni delež družbi RealNetworks in njihovima zapisoma RealAudio in RealVideo. Real kljub vsemu še vodi, vendar se v podjetju zavedajo, da jih lahko Microsoft hitro prehiti podobno kot se je zgodilo z Netscapeom na področju brskalnikov. Bistvena prednost Microsofta je, podobno kot pred leti pri Internet Explorerju, v dejstvu, da je predvajalnik že nameščen v operacijskem sistemu in da je strežnik za oddajanje pretočnega zapisa Windows Media Server brezplačen, RealServer pa stane kar precej denarja.
Vendar nič več. Pri RealNetworks so predstavili platformo Helix, ki jo sestavljajo Helix Universal Server, Helix Universal Gateway in Helix Producer. Server in Gateway sta namenjena oddajanju pretočnih zapisov in na voljo brezplačno, Producer pa je namenjen pretvarjanju običajnih zapisov v pretočne in v polni različici ni brezplačen. Čeprav je platforma Helix odprta koda, pa so se pri RealNetworks odločili, da bodo kodo objavljali postopoma. Prva javno dostopna koda bo predvajalnik RealOne čez tri mesece, strežniške rešitve pa bodo razvijalcem na voljo konec leta.
Čeprav je že sama odločitev za odprto kodo precejšnje presenečenje, pa so pri RealNetworks pripravili še večje. Helix Universal Server in Gateway namreč podpirata oddajanje tako zapisov RealAudio in RealVideo, kot tudi MPEG-2, nove različice MPEG-4, ter celo konkurenčnih zapisov Apple QuickTime in Windows Media. Tekmec Windows Media Sever podpira zgolj oddajanje zapisa Windows Media, medtem ko Apple QuickTime Server podpira poleg QuickTimea še MPEG-4. Microsoft sicer zaračunava licenčnino za uporabo njihovih kodekov, vendar so pri RealNetworks uspeli priti do njih preko obratnega inženiringa - pogledali so kakšne signale Microsoftov strežnik prejema in kakšne oddaja ter tako ugotovili kako deluje.
Takšni postopki sicer ne kršijo patentnih zakonov, so pa na sami meji, saj zmerom obstaja verjetnost, da je bil rezultat dosežen z nelegalnim vdorom v kodo. Pri RealNetworks so sicer prepričani, da jih Microsoft ne bo tožil, z njimi pa se strinjajo tudi analitiki, ki menijo, da je Microsoft pod prevelikim pritiskom zaradi protimonopolne tožbe. Poleg tega so podobne postopke pogosto uporabljali tudi v Microsoftu. Tudi prvi odziv iz Microsofta ni nakazoval možnosti, da bi sledila tožba, temveč so takšno potezo vzeli kot dokaz prednosti, ki jih Windows Media podpira. Dejanski uspeh te poteze RealNetworks se bo še vsekakor pokazal v prihodnosti, saj je Microsoft z Netscapeom že dokazal, da pomoč razvijalcev v odprti kodi nujno ne pomeni uspeha.