Rekordne številke Alibabe za praznik nakupovanja
V ZDA poznamo zloglasni praznik nakupovanja, imenovan »Black Friday«. Gre za petek, ki pride po dnevu hvaležnosti (Thanksgiving), takrat se nekatere trgovine odprejo že ob polnoči, množice jih ob izrednih popustih dobesedno izropajo. Podobno se dogaja tudi v spletu, denimo na Amazonu in podobnih straneh.
Nekaj podobnega poznajo tudi na kitajskem. Tam se zadeva imenuje dan samskih, gre za poskus največje kitajske spletne prodajalne, Alibabe, kjer prepričujejo samske ljudi, da si zase kupijo kako darilo. To se odvija že nekaj let, vedno enajstega novembra (zaradi številk 11/11). Letos se je praznik začel rekordno, saj so v prvi uri in pol prodali za okoli 5 milijard dolarjev blaga.
Pri tem velja omeniti, da vse več obiskovalcev kupuje neposredno preko mobilnih telefonov – po besedah Alibabe naj bi bilo v prvi uri kar 27 milijonov takih, ki so kupovali preko telefonov. V prvi uri so nakupi preko telefonov predstavljali kar 74 odstotkov vseh prodanih artiklov. Lani je bilo v enakem času približno polovica vseh nakupov izvedenih preko telefonov.
Po uspehih Alibabe so tudi pri Amazonu oznanili lastni »praznik«, imenovan Prime Day.