Samodejna vožnja zgolj z uporabo kamer in sistema GPS
Današnji avtomobili, ki podpirajo samodejno vožnjo po običajnih cestah so opremljeni z vrhunsko, zmogljivo, a drago opremo, kot so radarji LIDAR, zmogljivi namenski računalniki in številna druga tipala. Zato preseneča, da je mlado zagonsko podjetje Wayve iz okrilja univerze Cambridge v Veliki Britaniji predstavil rešitev, ki za samodejno vožnjo uporablja zgolj razmeroma običajne kamere, sprejemnik GPS in računalniško opremo, ki stane le drobec tega, kar uporabljajo Waymo (Google), Uber, Tesla in drugi velikani.
S svojo rešitvijo so opremili mali Renaultov električni štirikolesnik Twizy in ga spustili na ozke ceste Cambridgea, kjer je uspešno prestal preizkušnjo. Za nameček je avtomobil uspešno vozil v sicer razmeroma redkem prometu z zelo majhnim predhodnim treningom – program za strojno učenje so pred tem učili le okoli 20 ur. Resnici na ljubo pa je treba povedati, da se avto gibal z zelo majhno hitrostjo, ne večjo od 20 km/h, kar je seveda manj kot je običajno v avtomobilskem prometu.
Izvirnost pristopa podjetja Wayve leži v uporabi umetne inteligence za učenje vožnje z oponašanjem reakcij ljudi. Učitelj v vozilu je program popravljal s primeri pravične vožnje in odločitve, ko je ta naredil napako, na osnovi tega pa se je naučil »razmišljanja«, ki ga ljudje uporabljamo pri vožnji.
Sistem kot tak sicer najbrž ne bomo srečali v vsakdanjih avtomobilih, je pa lep dokaz, da obstaja več pristopov na poti k avtonomni vožnji, pri čemer smo zmožnosti umetne inteligence šele začeli spoznavati. Prav verjetno je, da bo delo družbe Wayve našlo pot v druge izdelke avtomobilske industrije.
26Or4QbLbMM
YWOo5ypvZ2o
SskSDjUG8ZY