SAP odprl podružnico v Ljubljani
Največji ponudnik poslovnih rešitev na svetu, podjetje SAP, je junija odprlo svojo slovensko podružnico. S to potezo želijo pri SAP izboljšati svoj položaj na slovenskem trgu. SAP nudi računalniško podporo za poslovne procese, razdeljene v 11 modulov. Med njimi so finančni modul, kontroling, nabava, načrtovanje proizvodnje in drugi. Poleg tega SAP ponuja tudi 19 že izdelanih rešitev za vertikalne trge, kot so farmacevtska industrija, banke, transport in zdravstvo.
SAP sodi med največje svetovne ponudnike programske opreme za podporo poslovnim procesom, zagotovo pa je največji ponudnik v naši regiji, kjer po nekaterih ocenah nadzoruje več kot polovico tržišča. SAP je tudi sicer eno izmed največjih softverskih podjetij sploh, saj se uvršča takoj za giganti, kot so IBM, Microsoft in Oracle. Podjetje zaposluje 20.000 uslužbencev, od tega kar 5.500 v razvoju. Kljub razmeroma visoki ceni rešitev, je trenutno v več kot 15 državah opravljenih čez 20.000 instalacij paketa SAP R/3.
Na slovenskem trgu je sicer prisoten že štiri leta prek svojega partnerja družbe Probis, ki je poskrbela tudi za poslovenjenje rešitev. Licence za SAP prodaja še IBM, za implementacijo pa imajo podpisane pogodbe s tremi partnerji.
Ker je SAP s svojim sistemom SAP R/3 v Sloveniji ob dosedanjih dvanajstih uporabnikih sorazmerno malo poznan, bo po besedah direktorja slovenske podružnice g. Pavla Carja glavna naloga podružnice pomagati obstoječim partnerjem pri razširjanju posla, predvsem v predprodajnih aktivnostih. Dosedanji uporabniki so velike organizacije, med njimi Luka Koper, Belinka, Banka Slovenije, Prevent, Telekom in Radenska. Po splošnem prepričanju je vpeljava sistema SAP v podjetje zelo draga in časovno zahtevna. "SAP je cenovno primerljiv z drugimi poslovnimi rešitvami", nam je zatrdil Pavel Car in dodal: "Prednost sistema SAP je predvsem v tem, da so vgrajeni procesi optimizirani do maksimuma". Prav nadzor nad poslovnimi procesi je glavni razlog za nakupe sistema SAP pri slovenskih kupcih. Seveda pa je treba procese, če uporabnik želi izkoristiti prednosti sistema SAP, prilagoditi in predelati, kar je dostikrat boleče. Zahteva pa tudi podporo najvišjega vodstva podjetja. Implementacije sistema SAP se podjetja lotevajo ob pomoči svetovalcev, stroški implementacije pa so običajno primerljivi s stroški licenc. V Sloveniji je takšnih svetovalcev kakšnih 30 do 40, cilj družbe SAP pa je, da bi jih bilo v naslednjih letih med 150 in 160. Šolanje svetovalcev za posamezne module in rešitve sistema SAP je drago, domačih izkušenj pa je na nekaterih področjih premalo, zato bodo uporabniki občasno iskali pomoč tudi pri tujih svetovalcih. Tudi pri iskanju le-teh bo pomagala novoustanovljena podružnica. Kljub temu, da ima v tujini SAP rešitve tudi za majhne uporabnike, se v Sloveniji usmerja predvsem na velika podjetja. Njihov glavni konkurent bo tudi v bodoče Baan, ki je v Sloveniji po tržnem deležu uspešnejši. V nižjem segmentu sta konkurenta tudi Navision in Skala, ki pa sta bolj specializirani rešitvi. Sicer pa ima SAP za prihodnost v pripravi številne novosti. Svojo glavno družino izdelkov nameravajo posodobiti s sodobnim grafičnim vmesnikom, izboljšati podporo za internet in razširiti združljivost z različnimi sistemi. Za slovensko tržišče je morda zanimiv tudi projekt, v katerem nastaja paket s poslovno rešitvijo za manjša in srednje velika podjetja, celo taka s samo 10 ali 20 uporabniki. Da bi olajšali vpeljavo takega sistema pri SAPu razmišljajo o temu, da programov ne bi samo prodajali, ampak ponujali tudi v najem ponudnikom storitev, ki bi nato vršili vlogo podatkovnega centra za manjše stranke. V prvi vrsti se pogovarjajo s telekomunikacijskimi družbami in ponudniki interneta, ki bi uporabo programov SAP lahko prodajali kot dodatno storitev ob svojih obstoječih storitvah.