SAP za mala in srednja podjetja
Podjetje SAP poznamo po njegovih vrhunskih poslovnih informacijskih sistemih, namenjenih tudi za največja svetovna podjetja in z bogatimi izkušnjami na skoraj vseh področjih poslovnih dejavnosti. Za izdelke družbe SAP je doslej veljalo, da so zelo kakovostni, toda obsežni in kompleksni za implementacijo, posledično dragi in zato primerni predvsem za večja podjetja.
Toda razmere se tudi na tem področju hitro spreminjajo. Strategi družbe SAP so ugotovili, da se povpraševanje med velikimi kupci že nekoliko umirja, zato je bilo treba začeti gledati na druge priložnosti. Priložnost se tu ponuja kar sama - v Evropi je danes okoli 1,3 milijona malih do srednjih podjetij (takih z 10 zaposlenimi na spodnjem koncu in 2500 zaposlenimi na zgornjem koncu te lestvice), za katere SAP morda doslej ni imel najbolj primernih rešitev, vsaj kar se tiče stroškov celotne implementacije. V ta namen je SAP na letošnjem CeBitu napovedal novo strategijo, s katero ciljajo tako na srednja, kot tudi mala podjetja. To bodo naredili tako z lastnimi rešitvami, kot tudi prek partnerskih izdelkov, ki jih je vsak dan več.
Glede na velikost Slovenije in podjetij, ki delujejo pri nas, je nova strategija kot nalašč za naš trg. Seveda je treba takoj povedati, da za SAP podjetje sodi v segment SMB (mala in srednja podjetja), če ima letno nekje med 10 in 60 milijoni evrov prometa. To območje namreč ni točno določeno, saj lahko vanj vštejemo tudi zelo majhna podjetja z velikim prometom ali pa taka, ki imajo dosti zaposlenih a primerljive potrebe, kot manjša podjetja. V vsakem primeru pri družbi SAP ocenjujejo, da je v Sloveniji v prvem krogu okoli 500 podjetij, ki bi lahko bila kandidati za nove rešitve. Za primerjavo povejmo, da je danes v Sloveniji okoli 50 podjetij opremljenih z rešitvami SAP, pričakujejo pa, da se bo ta številka letos povečala za okoli 20 kandidatov, seveda pa gre predvsem za velika podjetja.
SAP ima tudi na področju rešitev za srednja in mala podjetja veliko obstoječih rešitev, za okoli 21 ločenih industrijskih branž in za skoraj vse države na svetu, oziroma njihove poslovne modele. Kljub temu v Slovenijo nameravajo to področje pokriti postopoma in previdno. Za začetek se bodo omejili na področje trgovine in proizvodnje, rešitve za mala in srednja podjetja pa bodo tržili izključno prek partnerskih družb Itelligence in Probis. Glavna prednost novega tipa rešitev je razmeroma hitra implementacija, kar se pozna tudi pri nižjih stroških, zlasti pri svetovalnih urah.
Glede na različne potrebe podjetij podjetje SAP pozna več načinov implementacij svojih rešitev. Eden od teh se imenuje Best Practices for mySAP.com in upošteva znanje družbe SAP oziroma partnerjev pri implementaciji rešitev za posamezne tipe podjetij v industrijski branži. Na podlagi tega so nastale tudi rešitve za mala in srednja podjetja. Bistvo vsega je, da je programski paket že vnaprej prednastavljen (okoli 70% vseh nastavitev) s podatki in nastavitvami, ki po mnenju ponudnika najbolj ustrezajo določenemu tipu podjetja. To pomeni, da podjetje v takem primeru ne sme imeti preveč specifičnih potreb in posebnosti, ki bi zahtevale obsežno prilagajanje, celo kodiranje. Nekaj jih sicer je lahko (nekje v obsegu tistih 30%), sicer pa raje svetujejo drug način implementacije rešitev, ki bolj ustreza stanju in potrebam podjetja.
Toda raziskave kažejo, da tovrstnim pogojem ustreza veliko število podjetij. Prednost prednastavljene rešitve je v temu, da jo je moč hitro implementirati, skupaj z izobraževanjem in svetovanjem že v dveh do treh mesecih, kar je realno res malo za vpeljavo takih informacijskih rešitev. Pri tem velja poudariti, da se rešitve vpeljane s to metodo v ničemer ne razlikujejo od drugih mySAP.com rešitev in so z njimi povezljive, nadgradljive in funkcionalno enake. To pomeni, da v tem primeru ne gre za neko novo vejo programskih rešitev ampak za isto bazo (in licence) kot pri drugih rešitvah družbe SAP. Prihranek gre predvsem na račun manjših stroškov vpeljave (ki pa pri večjih projektih itak predstavljajo večino stroškov) in ne nižjih licenc za uporabo izdelka. Pri tovrstnih prednastavljenih sistemih sicer obstajajo nekatere omejitve, o katerih pa so kupci pravočasno in pravilno obveščeni (predvsem glede nagradljivosti z dodatnimi moduli).
Sredi aprila so svoje načrte in ponudbo skupaj s partnerjema predstavili tudi predstavnikom slovenskih podjetij. Itelligence je slovenska podružnica nemškega podjetja, ki sodi med večje partnerje družbe SAP na področju implementacij informacijskih sistemov (skupno imajo skoraj 1.400 svetovalcev). S svojimi rešitvami ciljajo na podjetja s 5 do 30 uporabniki, za zdaj pa bodo ponudili dve od sedmih rešitev iz svojega nabora rešitev za podjetja SMB. Prva je It-engine, paket namenjen pretežno za kovinsko-predelovalno industrijo, čeprav se da vpeljati tudi drugod. Sam paket se deli na štiri različice in sicer na Components (enostavna proizvodnja), Emachines (proizvodnja s sestavnimi deli), Machines (linijska proizvodnja) in Engineering (inženirska podjetja, kot je recimo Litostroj). It-engine se lahko povezuje tudi z okoljem, kot so sistemi CAD, vmesniki za registracijo časa, moduli za arhiviranje, internetno poslovanje,... Podobno je zasnovan program It-trade, ki pokriva področje maloprodaje in veleprodaje (nabava, skladiščno poslovanje, prodaja, finance, računovodstvo, controlling), povezuje pa se s sistemi POS, sistemi za planiranje transporta, podpira kartice kupcev, popravil in drugo. Za zdaj ima Itelligence na tem področju reference predvsem v Nemčiji.
Probis je drugi partner na področju rešitev SMB, gre pa za hčerinsko družbo podjetja Hermes Plus, oziroma skupine S&T s sedežem na Dunaju. Od vseh partnerjev SAP imajo prav pri Probisu največ izkušenj z implementacijami na slovenskem trgu, saj so prisotni že od leta 1994, ko so bili pravzaprav prvi partner korporacije SAP v Sloveniji (pred nastankom podružnice oziroma družbe SAP Slovenija). Danes delujejo v okviru skupine S&T globalno, predstavljajo pa strokovni center za SAP za celo skupino. V svojem dolgoletnem delovanju so z uporabo tehnologij, kot je ASAP pridobili veliko izkušenj, tudi pri implementacijah v podjetjih, ki bi po prej določenih kriterijih sodila v skupino SMB. Zato so se tudi odločili vstopiti v partnerski program, kjer nudijo prednastavljene rešitve iz lastnih izkušenj, ki vključujejo med drugim tudi posebnosti poslovanja v slovenskih podjetjih (recimo carinsko skladišče,...). Že doslej so imeli kot interni cilj to, da nobeden od projektov ni trajal več kot leto dni, dosegli pa so že znatno krajše implementacije. Zlati pri podjetjih, ki s časom k sebi pridružijo nove družbe in je zato implementacija rešitev hitra in razmeroma poceni. Prav nakupi drugih podjetij pa je zelo pogosta oblika poslovne rasti v Sloveniji. Na predstavitvi so predstavili svojo rešitev za trgovinska podjetja, ki sloni na večji rešitvi mySAP.com Retail, ki se deli na področja prodaje oblačil in obutve, blaga široke potrošnje, prehrane in veleprodaje. Prav tako nudijo rešitve za proizvodnjo.
To pa še ni vse. SAP je kot že rečeno nedavno na CeBitu napovedal povsem novo rešitev, ki so jo pridobili z nakupom izraelskega podjetja TopManage. Izdelek se imenuje Smart Business Solutions, vključuje pa knjigovodstvo in plačilni promet, upravljanje s kupci in dobavitelji, nabavo in prodajo ter poročanje z analitiko. Rešitev deluje na platformi Microsoft SQL Server in je povezljiva z vsemi standardnimi funkcionalnostmi mySAP.com, trenutno pa jo uporablja prek 1000 podjetij, večinoma v Evropi. Za zdaj še ni točnih načrtov, kdaj bo ta izdelek prišel tudi v Slovenijo, vendar bo odločitev sprejeta kmalu. Tako kot doslej jo bo SAP nudil prek partnerjev, z njo pa bodo poskusili spekter potencialnih strank še razširiti. S tem pa lokalni ponudniki, tipično specializirani prav za podjetja razreda SMB, dobivajo mogočnega tekmeca.