Objavljeno: 3.4.2019

Satelitsko sledenje letal nad severnim Atlantikom

Ameriško podjetje Aireon je dokončno vklopilo polno satelitsko sledenje letal, ki letijo med Evropo in severno Ameriko. Nov servis temelji na 66 »telefonskih« satelitih Iridium, ki so tako pridobili še novo uporabnost.

Vidnost letal nad oceani, ki sicer pokrivajo 70% zemeljske površine, do sedaj ni bila popolna, kot bi si laično morda zamišljali (še posebej, če radi opazujemo Flightradar), ampak so letala svojo pozicijo prek podatkovnih povezav sporočala le vsakih 14 minut. Zaradi take omejene vidljivosti, so letalske kontrole okoli vsakega letala zaradi varnostnih razlogov puščala veliko praznine, posledično pa letalske poti niso bile vedno optimalne. Letala so morda morala leteti prenizko ali preveč »naokoli«, zato so porabila več goriva, potniki pa na cilj niso vedno prišli v najkrajšem možnem času.

BBC poroča, da bodo zaradi satelitskega sledenja nove »varnostne razdalje« iz 80 km po novem znižane na 25 km. Posledično bo 80% letal lahko letelo po optimalnih poteh in z optimalno hitrostjo, to naj bi pomenilo 300 dolarjev manj stroškov za gorivo na povprečen letalski let. Po drugi strani napovedi kažejo, da naj bi (tudi) zaradi novega načina sledenja, letalski promet preko Atlantika do leta 2030 iz 500.000 zrasel na 800.000 poletov na leto.

  

O satelitskih povezavah v letalih smo sicer pisali tukaj, o novih internetnih satelitskih konstelacijah pa tukaj.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji