Objavljeno: 30.1.2002

SiOL v težavah

Največji slovenski ponudnik dostopa do interneta je pri nadgradnji osnovne komunikacijske opreme na gigabitne zmogljivosti naletel na tako velike težave, da se je do obisti pokazala prevelika navezanost slovenskega gospodarstva na tega ponudnika dostopa do interneta.

Težave z delovanjem SiOL-ovega omrežja so se pojavljale kak teden od 22. januarja naprej, saj je šlo za postopno nadgradnjo. Kljub postopnosti in nekakšni redundanci, pa so deli omrežja, ki so ga nadgrajevali povzročali uporabnikom preglavice. Tako nekaj časa ni delovala spletna pošta, občasne težave pa so uporabniki imeli tudi s samim povezovanjem v splet. Najhujše težave so uporabniki doživeli v ponedeljek 28. januarja in v torek 29. januarja, ko je končni preklop na novo opremo pokazal, da ta ne deluje kot bi morala. Nekateri uporabniki, med njimi tudi Agencija za plačilni promet so bili v ponedeljek in torek po več ur odrezani od spleta, kar je onemogočilo elektronsko poslovanje mnogim slovenskim podjetjem.

Kljub temu, da so pri SiOL-u izbrali partnerje z odličnimi referencami - opremo jim je dobavil Cisco Systems, vodilni proizvajalec omrežne opreme, namestili pa so jo strokovnjaki slovenskega podjetja Nil, ki veljajo za ene največjih strokovnjakov za omrežja v tem delu Evrope -, se je nekje, najbrž pa na več mestih zalomilo. Tako SiOL, kot tudi Nil sta na svojih spletnih straneh objavila, da je prišlo do težav pri delovanju, da gre najverjetneje za napake v strojni opremi, ki pa jih v času pisanja niti SiOL-ovi, niti Nilovi, niti Ciscovi strokovnjaki še niso uspeli odkriti. Kolaps sistema so odpravili tako, da so ga vrnili v prejšnje stanje, kar nedvomno pomeni, da bodo celoten postopek nadgradnje v kratkem ponovili, upajmo, da takrat bolj uspešno.

Posledice za gospodarstvo so bile kar precejšnje, saj mnoga podjetja, ki uporabljajo zgolj SiOL niso mogla dostopati do spleta, zaradi česar ni bilo mogoče izpeljati mnogih plačil in drugih oblik elektronskega poslovanja. Tudi tista, ki so do spleta lahko dostopala, pa so se pogosto znašla pred komunikacijskim mrkom na drugi strani. Poleg Agencije za plačilni promet so vrata zaprle tudi nekatere elektronske banke, zrušila pa se je celo mreža bankomatov. V kolikor bi tako velik kolaps trajal dalj časa, bi lahko prinesel tudi hujše posledice za celotno domače gospodarstvo. Mnoga podjetja je to zagotovo izučilo, da bi bilo potrebno poskrbeti za dodatno, redundančno povezavo s spletom preko katerega izmed drugih ponudnikov dostopa do interneta.

Vsekakor pa je uporabnike interneta ni najbolj razjezilo dejstvo, da dostop preko SiOL-a ne deluje, temveč predvsem ignoranca skorajda monopolističnega ponudnika dostopa do interneta. Kljub težavam z omrežjem od začetku prenove omrežja, so se šele v torek, le nekaj ur pred ponovnim pričetkom delovanja odločili obvestiti javnost. To so storili preko javnih sredstev obveščanja, svojim uporabnikom pa tudi v sredo niso poslali elektronske pošte z opravičilom. Na vprašanje ali nameravajo povrniti škodo za izpad dostopa, oziroma vsaj naročnikom za nepretrgan dostop do interneta poslati nekoliko nižje račune za januar, so iz SiOL-a sporočili, da bodo ravnali v skladu s pogodbami, obvestil po elektronski pošti pa ne pošiljajo, saj je to uporabnike motilo. Objavili so le opravičilo na svoji spletni strani, ki tako ali tako ni delovala kot bi morala, poleg tega pa samo opravičilo ni za začetni strani portala, temveč ga je treba skrbno poiskati.

http://www.siol.net

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji