Objavljeno: 23.6.2007

Škoda zaradi škodljivih programov upada

Sodeč po raziskavi družbe Computer Economics se škoda povzročena zaradi računalniških virusov, vohunskih programov in druge škodljive kode v zadnjih letih zmanjšuje. Po raziskavi naj bi bilo tako v letu po celem svetu za okoli 13,3 milijard dolarjev škode iz tega naslova, medtem ko je ta leta 2005 znašala 14,2 milijarde dolarjev in leta 2004 kar 17,5 milijard dolarjev. Stroški vključujejo neposredne stroške, kot so potrebno delo za analizo in popravilo sistemov, izgubljeni delovni čas zaradi okužbe uporabniških računalnikov, izpad prihodka zaradi nedelujočih sistemov v času popravila, prav tako pa je raziskava vključila posredne stroške, kot so izguba strank in poslovna škoda zaradi kraje podatkov ali zmanjšanje zaupanja strank.

Analitiki zmanjšanje stroškov pripisujejo zlasti zmanjšanju neposrednih stroškov, saj so danes domala vsi računalniki ustrezno zaščiteni, število velikih uspešnih napadov, denimo virusov, pa se je v zadnjih letih zelo zmanjšalo. Zato pa opozarjajo, da hitro naraščajo posredni stroški, saj je stopnja splošne ogroženosti še naprej zelo velika. Računalniški kriminalci so namreč spremenili vedenje, namesto velikih napadov, ki povzročajo predvsem kaos, pa zdaj opravljajo predvsem osredotočene na napade s ciljem finančne koristi.

Raziskava je še pokazala, da podjetja v teh časih v povprečju zabeležijo pet varnostnih dogodkov na leto, dvakrat toliko pa pri zelo velikih družbah, takih z več kot 5.000 računalnikih. V večini primerov je glavni vir današnjih nevarnosti okužba prek elektronske pošte, vohunski programi pa so najnevarnejši varnostni prekrški v podjetjih. Kljub temu še vedno zelo malo podjetij formalno beleži ekonomski vpliv varnostnih dogodkov, zato lahko škodo ocenijo marsikje zgolj v grobem.

http://www.computereconomics.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji