Objavljeno: 31.8.2009

Skupina Telekom Slovenije nazaduje

Prejšnji teden je Telekom Slovenije objavil (nerevidirano) poročilo o poslovanju Telekoma Slovenije in celotne Skupine Telekom Slovenije za prvo polletje 2009. V skupini je trenutno vkjučenih petnajst družb, od tega sedem v tujini (Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Kosovo, Makedonija, Albanija, Nizozemska, Gibraltar). Ob tem je bila tudi druga seja novega nadzornega sveta Telekoma Slovenije pod vodstvom predsednika Tomaža Berginca, nekdanjega direktorja SIOLa.

Rezultati poslovanja bi morali biti za lastnike alarmantni; medtem ko se je poslovanje celotne skupine zmanjšalo za odstotek v primerjavi s prvo polovico lanskega leta, se je dobiček zmanjšal kar za 46 odstotkov. Pri tem je bilo poslovanje v največjih dveh družbah, Telekomu Slovenije in Mobitelu, bistveno manjše; prvemu so prihodki upadli za 2 odstotka (dobiček za 22 odstotkov), drugemu pa kar za 11 odstotkov (in dobiček za 41 odstotkov). Poslovanje matičnega Telekoma bi bila še slabša, če ne bi Telekom določenega dela prihodkov pridobil na račun dividend iz domačih in tujih hčerinskih družb.

V skupni kljub temu rezultate ocenjujejo kot zadovoljive in jih pripisujejo splošni gospodarski krizi in spremenjenim razmeram na trgu telekomunikacij. Direktor Telekoma Bojan Dremelj za slabe rezultate krivi tudi zakonodajo, ki Telekomu postavlja številne ovire, zaradi česar konkurenca že dohiteva Telekom in Mobitel. Predsednik nadzornega sveta Tomaž Berginc, ki je pred leti magistriral iz teme Strateško prestrukturiranje Telekoma Slovenije, pričakuje ponovno prestrukturiranje in reorganizacijo celotne skupine.

Upadanje dohodkov kaže na zmanjšan priliv (in verjetno tudi odliv) strank na ključnih področjih - širokopasovni dostop in mobilna telefonija. Med tem ko je, na primer, v letu 2008 Telekom priključil 14.000 novih naročnikov na optiki, jih je v prvi polovici letošnjega leta samo še slabih 5000. O problematiki odnosa do strank pričajo nedavni zapleti z naročniki SIOLove televizije, ki jim je SIOL bistveno podražil naročnino (za ne najbolje delujočo storitev).

Povezave:

Nerevidirano poročilo o poslovanju skupine Telekom Slovenije
Strateško prestrukturiranje Telekoma Slovenije

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji