Objavljeno: 16.9.2002

Sony VAIO na Japonskem

Sony je v svoji matični deželi eden od glavnih ponudnikov osebnih računalnikov. Nedavno pa so na sjemu Sony Dream Wolrd prikazali prihodnost svojih osebnih računalnikov, ki pa ni tako daleč, kot se zdi. Nekatere novosti bodo začeli namreč prodajati že letos. Japonski trg je že zelo zasičen z najrazličnejšimi elektronskimi napravami, zato kupce privabijo resnično le najbolj zanimive in inovativne novosti. Sony na področju osebnih računalnikov glede tega stavi na integracijo računalniške tehnologije in domače zabavne elektronike.

Prva novost je tako domači strežnik PCNA-MR1 RoomLink, ki povezuje računalnike VAIO z domačim televizorjem. TV programi, slike, video in zvok se tako snemajo in hranijo v računalnikih, kasneje pa predvajajo bodisi na računalniku ali TV zaslonu. Na japonskem bo na prodaj že novembra za približno 200 dolarjev. Temu bo za enak znesek moč dodati še brezžični modul PCWA-DE50, ki domače omrežje poveže brez kablov, pretok podatkov pa je kar 54 Mb/s (IEEE 802.11a).

V družini računalnikov VAIO načrtujejo lepo število novosti. Vsi modeli VAIO HS bodo imeli v kratkem vgrajene video kamere in zmožnost snemanja TV signalov, tisti iz družine RZ pa že od oktobra dalje zapisovalnike DVD-RW. Na Japonskem so tudi čedalje bolj priljubljeni računalniki družine W, tako imenovani >>vse v enem<<, kjer je računalnik shranjen kar v ohišje zaslona LCD. Ti so med drugim opremljeni z daljinskim upravljavcem in možnostjo spremljanja TV programa, tako da lahko predstavljajo osrednjo informacijsko točko v stanovanju.

Na sejmu je bilo moč videti tudi nekaj precej nenavadnih prototipov, kot sta VAIO Conternt Egg in VAIO E.Q. Prvi je izdelan v obliki nekoliko večjega jajca in v služi kot osebni podatkovni strežnik. Nanj naj bi podatke prenašali brezžično, uporabljali pa bi ga predvsem za prenos podatkov. VAIO E.Q pa je šesterokotno oblikovan osebni računalnik, ki hrani slike, glasovna sporočila in posnetke ter druge večpredstavne vsebine in se postopoma >>uči<< uporabnikovih navad in priljubljenih vsebin in čez čas sam svetuje, kaj naj si uporabnik ogleda. Seveda gre le za prototipe, ki morda v taki obliki ne bodo nikoli ugledali tržnih polic. Tudi za druge, bolj >>smrtniške<< modele je vprašanje, ali bodo kdaj na voljo izven matičnega japonskega trga.

http://www.sony.co.jp

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji