Objavljeno: 22.8.2009

Storitve v oblaku ne prenesejo bremena?

Ponudniki storitev, ko so Amazon, Google in Microsoft strankam že lep čas ponujajo storitve gostovanja aplikacij v svojih bajno zmogljivih podatkovnih centrih, z zmogljivostmi, ki si jih skoraj nihče drug ne more privoščiti. Toda nedavna raziskava opravljena na avstralski univerzi v New South Walesu kaže precej drugačno sliko. Raziskovalci v univerzi so v sedmih mesecih opravljali stres teste treh priljubljenih platform: Amazon EC2, Amazon App Engine in Microsoft Azure. Za breme so simulirali hkratno delo okoli 2.000 uporabnikov, rezultati pa so v najboljšem primeru mešani, v najslabšem primeru pa porazni.

Med testom se je izkazalo, da zanesljivost bajno zmogljivih platform ni ravno to, kar bi pričakovali. Google Apps Engine je denimo posredoval sporočilo o napaki za vse procesne naloge, ki trajajo v enem kosu več kot 30 sekund. Obnašanje servisov se je močno spreminjalo med tem, ko so skrbniki dodajali, spreminjali in odvezemali v nekajmesečnem testu platform. Najbolj pa zaskrbljujoča odzivnost servisov v oblaku, kjer se povprečni odzivni čas lahko spremeni za faktor 20 (!), odvisno v katerem dnevi in času dneva uporabljamo storitve.

Raziskovalci so tudi pokazali prst na nedozorela orodja za spremljanje nivojev storitev, zaradi katerih je težko predvidevati stroške najemanja storitev v odvisnosti od porabljenih sredstev. Na kratko, predstavniki univerze so želeli z rezultati opozoriti javnost, da so kljub pozitivni reklami vse storitve v oblaku še precej nezrele in rabijo čas, da jih bodo ponudniki razvili do mere, kot bi pričakovali in navajajo trditve v oglasih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji