Storitve v oblaku postajajo ključne za IT velikane
Veliko ponudnikov računalniških izdelkov in storitev se je intenzivno usmerilo v ponudbo storitev v oblaku, v letu 2018 pa so te v večini primerov že zasenčile preostanek ponudbe izdelkov in storitev teh družb. Lep primer je Amazon, kjer storitve v oblaku resda še vedno predstavljajo le okoli 10% prodaje te družbe (ne smemo pozabit, da je Amazon še vedno tudi največji spletni trgovec), a je dobiček oddelka AWS (Amazon Web Services) lani dosegel že okoli tri četrtine celotnega dobička, ki je znašal 7,3 milijarde dolarjev.
Prodaja storitev AWS je v primerjavi z zadnjim četrtletjem leta 2017 poskočila kar za 45%. Obenem pričujoči podatki jasno nakazujejo, da so dnevi Amazona kot izredno dobičkonosnega spletnega trgovca očitno že mimo.
Kljub temu rast prodaje storitev v oblaku pri Amazonu ni največja na tem tržnem segmentu. Microsoft ima prav tako za sabo zelo dobro četrtletje, kjer so skupno ustvarili 32,5 milijard dolarjev prihodkov, 12% več kot leto pred tem. Čeprav Microsoft javno ne poroča finančnih podrobnosti o oblačnih storitvah Azure, so na tem segmentu dosegli 76% rast prodaje, torej še višjo kot pri Amazonu. Tudi tu je Azure ključnega pomena za Microsoft, ki mu prodaja na večini drugih segmentov pretežno stagnira.
O dominantni vlogi storitev v oblaku poročajo tudi iz nemške družbe SAP, kjer so na tem segmentu lani dosegli mejnik 20 milijard evrov letnega prometa. Zelo pomenljiv je podatek iz zadnjega četrtletja, kjer so prihodki od storitev v oblaku dosegli 6,3 milijarde evrov, kar je kar 85% vsega prometa v četrtletju. Do leta 2023 želi SAP prodajo storitev v oblaku povečati že na 32 milijard evrov letno.
Nismo torej več daleč od časov, ko bodo Amazon, Microsoft, SAP in drugi spletni velikani znani predvsem kot ponudniki oblačnih storitev. Fizični strojni izdelki, klasični programski paketi in ostale storitve pa zgolj dodatek k oblačnim storitvam ali pa ostanek iz preteklosti.