Swisscom se še naprej deli
Že dva meseca je znano, da bo v začetku oktobra Swisscom izločil svojo enoto za tehnologijo SICAP, ki jo uporablja predvsem za naprednejše storitve vnaprej plačane mobilne telefonije in za takojšnje obračunavanje teh storitev pri matičnem operaterju. Prvič so omenjeno tehnologijo uporabili že leta 1996 pri uvajanju švicarske vnaprej plačane telefonije Natel easy, ki je po njihovih besedah prvi tovrstni svetovni sistem.
Tehnologija je zanimiva tudi zato, ker omogoča sprotno obračunavanje ob zagotovljeni brezimnosti uporabnika tudi pri opravljanju storitev v tujini, kar so prikazali s prvo vnaprej plačano mobilno telefonijo, ki deluje po vsem svetu -- s sistemom GSM Card easyRoam. Odhodni klici se namreč obračunavajo neposredno z dobroimetja na računu, ne glede na to, iz katerega omrežja je bil klic opravljen. Tehnologijo so razširili tudi na nacionalne sisteme vnaprej plačane mobilne telefonije, ki so jih okrepili z možnostjo popolnega vnaprej plačanega telefoniranja izven matičnega omrežja. Tehnologijo SICAP danes uporablja 11 operaterjev na svetu, ki imajo 15 milijonov uporabnikov.
Swisscom vidi v osamosvajanju svoje enote za SICAP priložnost za večjo komercialno svobodo, rast in vključitev novih partnerjev. Swisscom bo obdržal večinski delež v novem podjetju, išče pa priznanega mednarodnega partnerja, ki bi kot manjšinski delničar okrepil prodajo in razvoj storitev za mobilno e-poslovanje. Večina od približno 30 zaposlenih bo ohranila službe v novem podjetju, drugi pa bodo prerazporejeni znotraj Swisscomove enote za mobilno telefonijo.
Pred kratkim pa so Švicarji razkrili dosti bolj daljnosežne načrte za reorganizacijo svojega glavnega telekomunikacijskega operaterja, ki je za zdaj še vedno v večinski lasti države. Razdelili naj bi ga na sedem dokaj samostojnih enot, med katerimi bo tudi Debitel, ki je že sedaj neodvisen. Izvršni svet bodo ukinili in ga nadomestili z vodstvom posameznih enot, skupinsko vodstvo pa se bo ukvarjalo le še s finančnimi in strateškimi vprašanji. Novi model vodenja naj bi prispeval predvsem k boljši in hitrejši odzivnosti na zahteve strank.
Swisscom se se bo usmeril v mobilno telefonijo, zato želi prodati svoje deleže v tujih podjetjih, ki se ukvarjajo s stacionarno telefonijo. Organizacijske spremembe naj ne bi povzročile nadaljnjega krčenja delovnih mest. Aprila so namreč napovedali, da bodo ukinili 3 tisoč delovnih mest in poiskali približno enako število zunanjih izvajalcev, saj naj bi jih v to silile čedalje ostrejše tržne razmere.