Tablice: elektronske knjige = 18 : 12
To, da so tablični računalniki, specifično pa Apple iPad brez dvoma največja uspešnica lanskega leta na področju računalništva in elektronike, je več ali manj jasno vsakomur. Toda doslej je bilo težko postreči z natančnimi ocenami velikosti trga in primerjavami z drugimi vročimi napravami.
IDC je zato opravil raziskavo trga tabličnih računalnikov in bralnikov elektronskih knjig, ki zna postreči z zanimivimi podatki. V letu 2010 je bilo tako prodanih 18 milijonov tabličnih računalnikov. Od tega jih je Apple prodal neverjetnih 15 milijonov, kar pomeni kar 83% celotnega trga. Res je, da se je konec leta začel kazati vpliv konkurence, tako da je Applu v zadnjem četrtletju delež padel iz 93% na 73%, kar pa je še vedno neverjetna številka, težko ponovljiva v novejši zgodovini.
Zelo zanimiva je tudi navzkrižna primerjava, kjer so tablični računalniki kar krepko prehiteli elektronske bralnike, kljub temu, da so slednji cenejši, na voljo je več modelov in na trgu so že dalj časa. Skupaj so jih lani prodali 12 milijonov. Trg je na tem segmentu tudi precej bolj porazdeljen med različne ponudnike. Na prvem mestu je Amazon, kjer uspešnica Kindle predstavlja 48% prodanih enot. Na drugem mestu je presenečenje, saj se tja ni povzpel Barnes & Noblov Nook ampak na videz precej manj znan izdelek družbe Pandigital. Na četrtem mestu je kitajski Hanvon in šele na petem Sony s svojimi bralniki.