Taksi po novem
V Frankfurtu je sodišče v začetku meseca začasno prepovedalo eno od storitev ameriškega podjetja Uber, ki uporabnikom omogoča priklic prevoza s telefonom prek mobilne aplikacije. Sedaj je prepoved umaknilo. Združenje nemških taksistov pravi, da se bo na odločitev pritožilo.
Kako vse skupaj deluje? V mobilni aplikaciji označimo, kje smo, program Uber pa potem opozori najbližjega voznika in nam pokaže, kako hitro bo avto pripeljal. Prevoz plačamo prek mobilne aplikacije, potem ko ta izračuna razdaljo, ki smo jo z voznikom premagali. Čezmernega zaračunavanja je tako bistveno manj kot sicer. Denar se nakaže podjetju Uber, to vozniku izplača ustrezni znesek, zase pa obdrži 20 odstotkov.
V praski se je sistem izkazal za zelo uspešnega. Uber se nezadržno širi. Po petih letih obstoja je prisoten že v več kot sto mestih in 45 državah.
Seveda je to neposredna konkurenca taksistom, zato so se ti v nekaterih evropskih mestih uprli in podjetje spravili pred sodišče. Taksisti morajo za delo pridobiti licenco in zavarovanje, ves čas so tudi pod nadzorom. Pri voznikih, ki uporabljajo Uber, tega ni. Vse skupaj dodatno zaplete dejstvo, da Uber v nekaterih mestih ponuja tudi storitev uber taxi, ki omogoča priklic partnerskih taksi služb. Podjetje Uber je sicer začelo z nadstandardno storitvijo uber black, s katero si potniki zagotovijo šoferja z luksuznim avtomobilom. S to storitvijo Nemci nimajo težav.
Največ prahu je dvignila storitev uber pop in prav to je v Frankfurtu prepovedalo zvezno sodišče. Gre za najcenejšo storitev, saj potnike prevažajo ljudje, ki imajo avto in ki so se prijavili v sistem. Ti niso zaposleni pri Uberju, v Nemčiji pa večina zavarovalnic ne krije škode, če se voznik zaleti, medtem ko s prevažanjem služi. Pri Uberju sicer pravijo, da so vožnje in potniki vendarle zavarovani prek njih. V Frankfurtu se je pred sodiščem odločalo o nelojalni konkurenci, saj je Uber zagonsko podjetje in deluje s kapitalom investicijskih skladov, za njegove voznike pa, kot zapisano, ne veljajo enaka pravila kot za taksi službe.
Težav pa nima samo v Nemčiji, ampak tudi ZDA. Pred stavbo podjetja so že večkrat protestirali vozniki, ki zagotavljajo najcenejšo storitev. Zahtevali so, da se njihov položaj uredi, saj s prevozi niso zaslužili dovolj, in ker pri podjetju niso zaposleni, niso imeli nobenih vzvodov za pritožbe. Če so se že pritožili, jim je Uber poslal sporočila, da jih bodo odstranili s seznama voznikov in jim onemogočili zaslužek.
Na slovenskih tleh Uberja za zdaj še ni (čeprav program lahko namestimo), a pri nas uspešno deluje spletna stran prevozi.org, ki le posreduje med potniki in vozniki in si ne vzame odstotka od plačila vožnje.
Povzeto in dopolnjeno po Mladini.