Tekma za tržni delež pametnih zvočnikov je praktično končana
Pametni zvočniki so relativno mlada kategorija računalniških naprav, a najnovejša raziskava kaže, da se so tržni deleži na tem področju že precej konsolidirali.
V poročilu družbe CISR (Consumer Intelligence Research Partners) sicer piše, da prodaja še naprej močno narašča. Če so v ZDA še decembra 2017 prodali okoli 36 milijonov pametnih zvočnikov, je bilo konec lanskega leta prodanih skoraj dvakrat več izdelkov – 66 milijonov primerkov. Kaže tudi, da je vse več takih uporabnikov, ki uporabljajo več kot en pametni zvočnik. V letu dni se je delež takih lastnikov povečal iz 18% na 35%.
Kar se tiče razreza tržnih deležev, je slika precej jasna. Absolutni zmagovalec je Amazon, ki s svojo družino pametnih zvočnikov Echo obvladuje 70% ameriškega trga, podobne razmere pa srečamo tudi v drugih državah, kjer je izdelek na voljo. Google je s svojimi izdelki Home na oddaljenem drugem mestu s 24% tržnim deležem, Apple sledi s svojim pametnim zvočnikom HomePod, ki ga ima okoli 6% kupcev teh izdelkov. Raziskovalci CISR poudarjajo, da so tržni deleži bolj ali manj nespremenjeni že nekaj četrtletji, kar pomeni, da se je tekma za prevlado bolj ali manj zaključila.