Objavljeno: 11.7.2008

Tiskalniki ne gredo več za med

Slovensko tržišče tiskalnikov, večfunkcijskih naprav in kopirnih strojev (HCP) je v lanskem letu zabeležilo padec glede na število prodanih enot. Med glavnimi razlogi za to so nasičenost trga in nižja kupna moč kot posledica visoke inflacije, ugotavlja družba IDC. Po zadnjih podatkih iz redne raziskave analitske hiše IDC je slovensko tržišče v letu 2007 z nekaj manj kot 147.350 prodanimi napravami zabeležilo 5,3-odstotni padec glede na leto poprej, medtem ko je vrednost trga zrasla za 5,1%, na 52,2 milijonov ameriških dolarjev.

Ugotovitve so odraz dejanskega stanja. Slovensko tržišče HCP postaja nasičeno. Ponudniki morajo zato čedalje agresivneje oglaševati in ponujati konkurenčne cene, saj le tako lahko povečajo svoj delež na trgu. Ker cene padajo, prodaja nadomestkov originalnega potrošnega materiala pa raste in čedalje bolj zmanjšuje dobiček ponudnikov, morajo ti ponujati vse bolj konkurenčne in napredne rešitve, da bi prehiteli konkurenco.

Tržni kolač je razdeljen po naslednjem ključu. Laserska tehnologija je bila najbolj priljubljena med enofunkcijskimi napravami, medtem ko je brizgalna (inkjet) tehnologija dominirala med večfunkcijskimi. Laserske naprave so skupno zavzele 45,6% trga, brizgalne pa skoraj 53%. Strma rast je bila zabeležena v kategoriji barvnih večfunkcijskih laserskih naprav, saj je bilo prodanih kar 162,2% več enot kot v letu 2006.

Najuspešnejši trije ponudniki na slovenskem trgu HCP v letu 2007 so bili HP, Canon in Samsung. Skupaj so, merjeno po številu enot, obvladovali skoraj tri četrtine tržišča in bili edini ponudniki, ki so vsak posebej presegli 10-odstotni tržni delež. Analitska hiša IDC pričakuje, da bo slovenski trg HCP v naslednjih petih letih rasel s povprečno letno stopnjo 1,3%, k čemur bo najbolj pripomoglo naraščajoče povpraševanje po laserskih večfunkcijskih napravah. Barvna laserska tehnologija bo v prihodnjih petih letih beležila najbolj dinamično rast, medtem ko bodo enofunkcijski kopirni stroji, ki že sedaj zavzemajo zelo majhen delež, utrpeli največji upad prodaje.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji