Objavljeno: 23.8.2001

Tudi vodje IT se morajo nenehno učiti

Znanje je vselej ključ do uspeha, stalno izobraževanje pa je za vodje služb IT morda še bolj pomembno kot drugod. Nedavna raziskava med 200 direktorji informacijskih služb (CIO), tehničnimi direktorji (CTO) in drugimi IT profesionalci je pokazala, da se ti profesionalci v ZDA v povprečju učijo 7,2 ur na teden. Viri, od koder pridobivajo novo znanje so različni, na prvem mestu pa so poslovne publikacije, strokovne publikacije in pogovori z drugimi strokovnjaki. Toda razpršenost rezultatov je zelo velika, saj so se najbolje ocenjeni pogosto znašli v odgovorih drugih na zadnjem mestu. Rezultati torej kažejo na to, da IT profesionalec ne more svoje odločitve in znanje prepustiti samo enemu viru informacij.

Med različnimi temami, ki so najbolj v ospredju pri iskanju informacij so elektronsko poslovanje (50% vprašanih), vodenje informacijskih služb (41% vprašanih), komunikacije (25% vprašanih), upravljanje s strankami - CRM (23% vprašanih) in uporabe poslovnih sistemov - ERP (21% vprašanih). Če pa izberemo med vsemi le eno temo, je za vodje IT najbolj pereča problematika vodenja (8%), sledijo pa elektronsko poslovanje (6%) in internetni servisi (5%). Raziskava tudi kaže, da je kar nekaj razlik med različnimi profili vodstvenih delavcev v IT. Medtem, kot tehnični direktorji kažejo večjo nagnjenost k tehničnim vprašanjem in vsebinam, direktorje informacijskih služb zanimajo bolj poslovna vprašanja. Pri vsakdanjem delu se vodje IT pogosto zanašajo na svoje uslužbence, največ za področje elektronskega poslovanja (30%), sisteme ERP (21%), komunikacije (20) in sisteme CRM (19%).

K virom znanja sodijo tudi razni dogodki, kjer so na prvem mestu sejmi (54%), dogodki posameznega proizvajalca (52%), združenj (47%) in uporabniških srečanj (43%). Pri izbiri dogodka, ki se ga udeležujejo vodje IT je najpomembnejši dejavnik ustreznost vsebine dogodka specifičnim potrebam v podjetjih (53%), sledijo dolžina in oddaljenost dogodka (46%), cena (40%) in kvaliteta govornikov (32%). Večina meni, da si lahko za take dogodke vzame največ tri dni, to pa ne smejo biti konci tednov. Tudi tu pa je internet prinesel velike spremembe, saj se vodje IT vse bolj pogosto udeležujejo internetnih posvetov in video konferenc. Dve tretjini vprašanih je doslej že uporabljalo ta sistem izobraževanja, večina pa jih je bila tudi z pridobljenim zelo zadovoljnih.

Znanje pa ni pomembno samo za vodje informacijskih služb, temveč tudi za strokovnjake za posamezna področja. Prva tu je povpraševanje po specifičnih znanjih lahko zelo dobro nagrajeno glede na povprečje prejemkov v IT službah. Raziskava družbe Hewitt Associates kaže na to, da so trenutno najbolj iskane službe za razvijalce programskih rešitev v okoljih PeopleSoft in SAP ter upravitelje Microsoftovega strežnika Exchange. Zelo visoko so cenjeni tudi strokovnjaki za predmetno modeliranje, modeliranje podatkovnih skladišč in predstavitev poslovnih podatkov. V raziskavi, ki je zajela okoli 200 podjetij in nekaj manj kot 42.000 zaposlenih so prav ti kadri največ pridobili glede na pretekla leta. Medtem, ko nihče ne govori o absolutnih zneskih dovolj pove že podatek, da se jim je osnovna plača povečala v zadnjih 12 mesecih za okoli 7,5%, medtem ko je leto pred tem povprečno zvišanje znašalo 5%. Poleg tega lahko ti kadri računajo na nagrade, v povprečju v višini 13% osnovne letne plače ter druge ugodnosti.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji