Uber vstopa v transportno logistiko
Podjetje Uber, ki je zaslovelo po inovativni storitvi povezovanja voznikov in potnikov za osebne prevoze ter tako rekoč čez noč postalo huda konkurenca za običajne taksije, se zdaj s podobno zamislijo in tehnologijo podaja tudi na področje transportne logistike in prevoza blaga. V ZDA so uradno predstavili storitev Uber Freight, ki povezuje naročnike in prevoznike blaga s cenami in pogoji, ki bodo najbrž huda konkurenca klasičnim transportnim podjetjem.
Osnove storitve Uber Freight so podobne kot pri osebnih prevozih. Vozniki lahko prek spletne aplikacije spremljajo ponudbe za prevoze in urejajo celoten postopek sprejema naročila, nalaganja, prevoza in dostave, povsem brez posrednikov in kot trdi Uber, brez provizij.
Povrh vsega Uber obljublja voznikom takojšnja plačila, brez potrebe po terjanju dolžnikov, medtem ko so v ameriški transportni logistiki plačila tipično zamaknjena vsaj za 30 dni. Vozniki bodo celo dobili nadomestila oziroma odškodnino pri čakanju, če na štartu ali cilju ni vse nared za nalaganje ter razlaganje blaga. Uber bo voznike storitve Uber Freight pregledoval in potrjeval, tako kot voznike osebnih vozil, da lahko s tem nadzorujejo kvaliteto storitev in zadovoljstvo kupcev.
Poslovna poteza družbe Uber za poznavalce ni presenečenje, saj so informacije o tem curljale že dalj časa. Uber je denimo lani za 680 milijonov dolarjev kupil mladi startup Otto, ki je razvijal sisteme za samodejno vožnjo tovornjakov. Uber Freight torej utegne biti šele prva stopnica v novi strategiji transportnih storitev.
Po drugi strani pa Uber za ohranitev rasti in s tem interesa vlagateljev nujno rabi nove poslovne dosežke in trge, saj ima v osnovni dejavnosti kar nekaj težav s pritožbami in tožbami. Zaradi svoje agresivne poslovne politike je prišel v spor s številnimi konkurenti, nazadnje tudi družbo Waymo, v lasti podjetja Google, ki jih toži za krajo poslovnih skrivnosti in tehnologije (prek zaposlitve bivših zaposlenih).
Uber Freight bo najbrž zamajal temelj številnih transportnih podjetij, še bolj pa posrednikom na področju prevozov s tovornjaki. Toda ti najbrž ne bodo največji tekmeci nove storitve. Že dlje časa se govori, da bo v ta posel neposredno vstopil tudi Amazon, menda s podobno tehnološko zamislijo povezovanja prek mobilne aplikacije, kot pri Uberju. Še več, največji spletni trgovec ima apetite tudi pri ponujanju in upravljanju ladijskega ter letalskega blogovnega prometa.
ORfz2UunRs4