Objavljeno: 19.1.2025 07:00 | Teme: umetna inteligenca, spletna trgovina, raziskave, poslovanje

Umetna inteligenca je vse bolj prisotna v trgovinah

Najnovejša raziskava podjetja Nvidia razkriva, da umetna inteligenca (UI) postaja ključni dejavnik inovacij v trgovinski industriji. Kar 89 % anketiranih podjetij že uporablja ali preizkuša rešitve, ki temeljijo na UI, kar predstavlja porast v primerjavi z 82 % v letu 2023. Poleg tega 87 % podjetij poroča o pozitivnem vplivu UI na povečanje letnih prihodkov, 94 % pa o zmanjšanju operativnih stroškov. Skoraj vsi anketirani (97 %) načrtujejo povečanje naložb v UI v prihodnjem proračunskem letu.

Generativna UI, ki omogoča ustvarjanje novih vsebin, je še posebej priljubljena v trgovinski panogi. Več kot 80 % podjetij že uporablja ali preizkuša to tehnologijo, predvsem na področju ustvarjanja marketinških vsebin ter analize strank. Med glavnimi primeri uporabe generativne UI so ustvarjanje vsebin za marketing (60 %), napovedna analitika (44 %), personalizirano oglaševanje (42 %), analiza in segmentacija strank (41 %) ter digitalni nakupovalni asistenti (40 %). Kljub pomislekom glede varnosti podatkov in stroškov implementacije kar 93 % podjetij namerava povečati naložbe v generativno UI v naslednjem letu.

Uporaba UI se širi na različna poslovna področja v trgovini. V fizičnih trgovinah se UI najpogosteje uporablja za upravljanje zalog, analitiko in prilagodljivo oglaševanje. V digitalnem okolju pa prevladuje uporaba UI za ustvarjanje marketinških vsebin in hiperpersonalizirana priporočila. V zalednih pisarnah se UI uporablja predvsem za analizo strank in napovedno analitiko. Med glavnimi prednostmi uporabe UI anketiranci navajajo izboljšane vpoglede in odločanje (43 %) ter povečano produktivnost zaposlenih (42 %).

Poseben poudarek raziskava namenja uporabi UI v dobavni verigi. Kar 59 % podjetij poroča o povečanju izzivov v dobavni verigi v zadnjem letu. Zato se vse več podjetij obrača k UI za reševanje teh težav, pri čemer 52 % anketirancev že uporablja ali preizkuša UI rešitve na tem področju. Med glavnimi primeri uporabe UI v dobavni verigi so napovedovanje povpraševanja, optimizacija zalog in izboljšanje logističnih procesov.

Kljub številnim prednostim se podjetja soočajo tudi z izzivi pri implementaciji UI. Najpogosteje omenjajo pomanjkanje enostavnih in razumljivih UI orodij, kar poudarja potrebo po razvoju rešitev, ki bodo podjetjem olajšale uporabo in razumevanje delovanja UI.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji