Objavljeno: 23.6.2006

Uporabnik zopet v ospredju

Pri druži bi Gartner menijo, da je pred proizvajalci poslovnih informacijskih sistemov nov izziv, ki je posledica sprememb v načinu uporabe informacijskih rešitev v podjetjih. Medtem, ko so bila podjetja doslej osredotočena na avtomatizacijo poslovnih procesov, bo v prihodnje večji poudarek na posamezniku - uporabniku v podjetju. Nove rešitve, ki jih bodo morala pripraviti podjetja, kot so IBM, Microsoft, Oracle in SAP, bodo morale omogočiti personalizacijo delovnega okolja in prilagoditev orodij, podatkov in poslovnih tokov specifičnemu delovnemu mestu. Sprememba je posledica prizadevanj podjetij, da bi zmanjšala stroške upravljanja sistemov, povečala produktivnost, pa tudi zmanjšala potrebe po izobraževanju in uvajanju uporabnikov. Pri Gartnerju menijo, da so se proizvajalci doslej premalo posvečali uporabnikom in analizi načinov, kako se ti znajdejo v sodobnem informacijskem okolju.

Ker se morajo danes podjetja v poslovnem smislu agilno prilagajati trgu je pomembno, da so zaposleni čim bolj usposobljeni za spremembe v načinu poslovanja. Togost informacijskih rešitev je lahko na tem področju velika zavora. Pri Gartnerju so celo izračunali, da bodo podjetja, ki bodo posvečala več pozornosti individualnim procesom dosegala do 40% boljše poslovne rezultate, kot njihovi tekmeci, ocena pa velja za obdobje okoli leta 2010, kjer bo nastala nova generacija poslovnih rešitev, s temeljem na internetnih tehnologijah in arhitekturi Web 2.0. Analitiki menijo, da je pri teh spremembah v pristopu precej pasti. Proizvajalci, ki bodo poskušali zgolj prilagoditi obstoječe procese posameznikom ne bodo dosegli želenih rezultatov. Uspešni bodo predvsem tam, kjer bodo uspeli upravljati navidez kaotične procese predvsem s poudarkom na pravočasnem dostopu do kljunih podatkov za poslovno odločanje. Zato bo poslovna inteligenca tu igrala pomembno vlogo.

Pri Gartnerju menijo, da je med vsemi velikimi proizvajalci na tem področju, ki združuje elektronsko sodelovanje in poslovne aplikacije, trenutno najbolj pozicioniran Microsoft, ki gradi strategijo na združevanju različnih orodij v okviru svoje pisarniške zbirke in predvsem družine izdelkov SharePoint. Toda pri tem opozarjajo, da posamezni gradniki še niso jamstvo za učinkovito povezovanje v celoto, kar bodo morali pri Microsoftu šele dokazati. Oracle ima že danes v ponudbi številna orodja, ki so potrebna za individualizacijo informacijskih orodij, vendar jih trg premalo pozna. Prav tako opozarjajo, da ima Oracle predvsem oviro pri združevanju različnih orodij v delujočo celoto. IBM ima številna orodja, kot so Workplace, WebSphere in Activity Explorer, vendar ta proizvajalec nima lastnih poslovnih informacijskih sistemov, zato težko ponudijo celoviti sliko. Gartner meni, da bo IBM zato ostal s ponudbo predvsem na področju razvojnih orodij za integracijo z drugimi izdelki. Nemški SAP je letos začel s številnimi iniciativami, ki omogočajo individualni dostop k poslovnim aplikacijam. Na tem področju sodelujejo zlasti z Microsoftom, prvi rezultat sodelovanja pa je izdelek Duet, ki povezuje SAPov ERP sistem s paketom Office.

Zaradi vseh teh izzivov, pa tudi velike količine dela za dosego želenega cilja pri Gartnerju napovedujejo, da so bodo v bodoče ponudniki pogosteje odločali za koalicije, partnerstva, pa tudi za nakupe drugih družb, predvsem takih, ki nudijo inovativen pristop k informatizaciji posameznikov. Kljub temu menijo, da bodo v prednosti ponudniki, ki bodo tesneje nadzorovali celoten nabor orodij, saj bodo ohlapna partnerstva še vedno nudila predvsem združitev sicer ločenih rešitev, kar načeloma ne prispeva k lažjemu delu posameznikov.

http://www.gartner.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji