Objavljeno: 6.11.2007

Uporabniki SaaA preskakujejo IT

Pri analitski družbi Gartner ugotavljajo, da končni uporabnike programsko opremo kot storitve (SaaS) skoraj praviloma izbirajo in kupujejo mimo lastnih služb IT. Raziskava opravljena med uporabniki rešitev SaaS je namreč pokazala, da so skoraj tri četrtine vseh pogodb na tem področju sklenili neposredno managerji na različnih položajih v podjetjih, pogosto brez soglasja ali cel vedenja internih IT služb. Pri Gartnerju menijo, da SaaS ne prinaša zgolj spremembo v načinu implementacije, uporabe in vzdrževanja programskih rešitev, temveč tudi velike spremembe v načinu in navadah nakupovanja.

Preskakovanje služb IT je v tem primeru hkrati tudi posledica vsem dobro znanih, a hkrati prikritih resnica, da številni obstoječi projekti in nakupi v podjetjih sploh niso v rabi ali pa so zelo slabo izkoriščeni. Gartner kot primer navaja podatek, da je bilo pred nakupom družbe Siebel s strani podjetja Oracle skoraj 65% že prodanih licenc v podjetjih neuporabljenih. Druga raziskava je pokazala, da so strežniške zmogljivosti v povprečju v podjetjih izkoriščene komaj 18%. Številni projekti pa v implementaciji skoraj desetkrat presegajo strošek za licence programske opreme. Velikokrat nosijo odgovornost za take izbire prav oddelki IT.

Programska oprema v obliki spletnih storitev pa je kljub svoji mladosti pokazala, da lahko nudi iskane rezultate s precej manjšimi začetnimi vložki in zlasti precej hitreje kot klasični implementacijski projekti. Gartner tu najava, da je tu največ prispeval uspeh družbe Salesforce.com, ki svojimi rešitvami pokriva relativno kompleksno področje (CRM), ki pa ga uporabniki lahko zelo hitro lahko začenjajo uporabljati v praksi. Nič čudnega, če se za take rešitve odločajo poslovni managerji, saj so rezultati hitro vidni, storitev pa je na voljo na zahtevo.

Kljub temu pri Gartnerju opozarjajo, da imajo storitve SaaS poleg številnih prednosti tudi slabosti. Sama oblika nudenja programskih storitev še ni garancija za uspeh, pogosto pa rešitve ne ustrezajo centralni politiki podjetij. Zato pozivajo, da se managerji IT v bodoče bolj vključujejo v izbiro storitev SaaS, s čimer naj bi z manj poskusi dosegli pričakovane cilje.

http://www.gartner.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji