Oglasno sporočilo
Objavljeno: 16.7.2023

Upravljanje z okoljem in komunalno podjetje

Upravljanje z okoljem je po kompleksnosti procesov in po obsegu potrebnih interdisciplinarnih kompetenc eno od najbolj zahtevnih in občutljivih področij. Informacijske rešitve predstavljajo nekakšen vzvod za naše vplivanje na sistem. Pravzaprav gre bolj za upravljanje človeškega ravnanja, ki vpliva na okolje, kot za upravljanja okolja samega. Gre za proces interakcij med človekom in okoljem.

Tudi dejavnost komnalnega podje­tja je, čeprav mogoče za koga na prvi pogled ne zgleda tako, zelo komple­ksna. Zahteva obvladovanje številnih področij, ki neposredno vplivajo na kvaliteto našega bi­vanja in vključuje zelo široko paleto znanj.

Ustrezno temu je kompleksena tudi infor­macijska podpora vsem procesom v podjetju. Brez uvajanja novih informacijskih tehnologij si nadaljnjega razvoja te dejavnosti ne more­mo več predstavljati.

Kibernetska varnost in po drugi strani po­treba po odprtosti in vpetosti komunalnega podjetja v sisteme pametnih mest in drugih skupnosti nujno spreminja arhitekturo in or­ganizacijo informacijskega sistema.

Lastna informacijska infrastruktura - stroj­na in sistemska računalniška oprema, postaja preveč zahtevna in draga za samostojno upra­vljanje, zato se kaže prehod na oblačne infor­macijske sisteme nujen.

Arhitektura oblačnega informacijskega sis­tema uvaja informacijsko hrbtenico s tako imenovanimi mikrostoritvami, ki se obnaš­jo kot samostojni objekti, oziroma gradniki z vgrajeno avtentikacijo in natančno določenim procesom delovanja.

Na ta način se lahko različni sistemi med se­boj povezujejo v enoten informacijski sistem z distribuiranimi podatki.

Na področju upravljanja vodovodnega omrežja lahko s pomočjo digitalnega dvojčka vodovodnega sistema, IoT senzorjev in meril­nikov ter algoritmov umetne inteligence (AI), ki nam napovedujejo porabo vode, optimizi­ramo porabo električne energije, ki je potreb­na za prečrpavanje vode od črpališč do vodo­hranov.

Če imamo merilna mesta opremljena s pa­metnimi števci, lahko enostavno odkrivamo in zmanjšujemo izgube na omrežju in s tem tudi zmanjšamo obratovalne stroške in vzdržujemo visok nivo izvajanja storitev oskrbe prebivalcev s pitno vodo. Nenazadnje s tem tudi pomemb­no prispevamo k ohranjanja naravnih virov.

S pametnimi števci, preko katerih imamo informacije o porabi vode v realnem času, in s pomočjo mobilnih aplikacij lahko spodbuja­mo porabnike k racionalni rabi oziroma jih ob­veščamo v primeru anomalij in s tem tudi dvi­gujemo nivo storitve.

Podobno nam lahko umetna inteligenca pomaga tudi pri optimizaciji odvoza odpad­kov, tako da ta storitev postane učinkovitej­ša in cenejša. V glavnem sedanji sistemi po­biranja odpadkov urejajo praznenje zabojni­kov glede na v naprej določene urnike za dalj­še obdobje ter za posamezne vrste odpadkov. To pomeni, da kamioni opravijo celotno pot, ne glede na to, ali je posamezne zabojnike po­trebno prazniti ali ne.

Urniki so pripravjeni glede na povprečne statistične podatke, ne rešuje pa primerov, ko se na primer skoraj poln kamion pelje do od­daljenega mesta praznit skoraj prazen zaboj­nik, ali ko je zabojnik predčasno poln in po­tem ležijo odpadki povsod okoli zabojnikov in podobno.

Ko zabojnike opremimo s pametnimi IoT senzorji, ki so preko brezžičnega omrežja neposredno povezani z zalednim informa­cijskim sistemom ter z uporabo algoritmov umetne inteligence, lahko oba zgornja pro­blema rešujemo zelo učinkovito. Poleg pol­nosti zabojnikov imamo v vsakem trenutku na razpolago še ostale podatke kot na primer: odpiranje, zapiranje, praznenje zabojnika, vo­njave, lokacijo, temperaturo, požar, vandali­zem itd.)

Digitalna transformacija pomembno poe­nostavi interakcije med komunalnim podje­tjem in končnimi uporabniki, pri čemer kvali­teto storitev in učinkovitost povzdigne na ne­primerljivo višji nivo. Vsi dokumenti postane­jo digitalni, se digitalno podpisujejo, med dru­gim tudi na terenu ter na mobilnih napravah. Konkretno lahko tako podpremo procese iz­daje soglasij, izdelave novih priključkov, izva­janja vseh del na terenu in procese fakturira­nja ter plačilnega prometa.

Digitalno transformirano komunalno pod­jetje na tak način postane kognitivno - »co­gnitive enterprise«, ki se je zmožno pravilno inteligentno odzivati takoj, glede na podat­ke v realnem času. To pa seveda zahteva od­zivnost celotne informacijske hrbtenice pod­jetja.

www.3tav.si

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji