Ustvarjalec ChatGPT: v šolah bo treba znanje preverjati drugače
Še vedno se dviguje veliko prahu o orodju ChatGPT, ki je pri pisanju besedil tako dober, da so ga številne šole v New Yorku kar prepovedale. Sam Altman, izvršni direktor podjetja OpenAI, ki ga je ustvarilo, je v zadnjem intervju povedal, da se bo treba na obstoj novih orodij preprosto navaditi. Bodo pa vseeno poizkusili pomagati učiteljem.
Altman je v intervjuju za StrictlyVC dejal, da bodo kratkoročno razvili orodja, ki bodo skušala prepoznati generativna besedila. Ob tem je posvaril, da uspešnost ne bo stoodstotna, ker bodo iznajdljivi posamezniki vedno našli pot okoli pravil. Bodo pa učiteljem s tovrstnim antiorodjem vseeno priskočili na pomoč, da bi lažje lovili generativna besedila.
A pomembnejše vprašanje je, ali ima vse skupaj sploh smisel. Pred davnimi časi so obstajali računalniki. Ne elektronski, niti mehanični, temveč človeški. Premetavanje številk je bil poklic, ki je še med drugo svetovno vojno pomagal dobiti vojno. Danes imamo v službah računalnike, v šolah pri matematiki pa kalkulatorje. Poučevanje trikov za množenje z logaritemskimi tablicami je izginilo, spremenil pa se je tudi način podajanja in preverjanja znanja. Preverjamo razumevanje.
Altman pravi, da se bo podobno zgodilo tudi s ChatGPT in podobnimi orodji, čeravno priznava, da je tu preskok še večji kot ob izumu kalkulatorja. Dodaja, da je ChatGPT le prvi predstavnik nove generacij orodij, ki bodo delovala na širšem področju, ne le z besedili. Temu je verjeti, saj je OpenAI že pokazal orodja za slikanje in tudi ustvarjanje tridimenzionalnih struktur. Svet se hitro spreminja. ChatGPT je le eden izmed znanilcev teh sprememb.