Objavljeno: 9.4.2019 08:00

V Kitajskih šolah umetna inteligenca (poskusno) ocenjuje učence

Spletni portal Sixthtone v zanimivem članku poroča o tem, da v nekaterih kitajskih šolah poskusno uvajajo kamere z ustrezno strojno in programsko opremo, ki med poukom ocenjuje, koliko so učenci zbrani, kako zbrano pišejo, koliko sodelujejo in ali morda pri pouku tudi zaspijo.

Kitajska si je leta 2017 za cilj zadala, da bo do leta 2030 vodilna pri raziskovanju, razvoju in uporabi umetne inteligence na vseh področjih, zato taki eksperimenti ne presenečajo. Portal poroča, da učenci največkrat ne vedo, čemu služi kamera nad njihovimi glavami, vendar šolske oblasti in podjetje, ki sistem razvija (Hanwang Education, podružnica Hanwang Technology) pravijo, da razloga za zaskrbljenost ni. Podatki ne gredo v javnost, obrazi učencev pa so na poročilih zamegljeni. Poročil, oz. stanje učenca (pozoren, nepozoren, sodelujoč) vidi učitelj v razredu, prek mobilne aplikacije pa si svojega otroka lahko ogledajo tudi starši. Starši lahko tako npr. preberejo, da njihov otrok pri pouku angleščine slabo sodeluje (le enkrat je odgovarjal na vprašanje), da je pozoren (94,08 odstotkov časa), vendar piše le 4,65 odstotkov časa, kar je 10,57 odstotkov slabše od povprečja razreda.

Ena kamera (z zaledno opremo) v razredu lahko hkrati razpoznava do 50 obrazov, sistem za okoli 9000 dolarjev pa lahko upravlja pet do šest razredov.

Zagovorniki novega testnega sistema ga zagovarjajo kot pomoč učitelju, ki ne more redno spremljati vseh trideset učencev v razredu. Učitelji ponavadi najbolj opazijo najboljšega in najbolj glasnega v razredu, umetna inteligenca pa vse.

Vprašanje je le, če res hočemo živeti v takem svetu?

 

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji