Objavljeno: 28.1.2001

Vedno na voljo

Ko je Hewlett Packard 23. januarja v Budimpešti predstavil nekaj novosti, namenjenih boljšemu poslovanju, zlasti v internetu, si je izbral slogan "vedno na voljo" (Always on). Seveda gre za marketinški slogan, ki ne zdrži posebno natančne presoje s tehnične plati. HP-jevi strokovnjaki so hiteli pojasnjevati, da tudi oni za svojo tehnologijo ne morejo jamčiti več kakor zanesljivost "petih devetic", torej 99,999-odstotno delovanje ali največ 0,001 odstotka časa, med katerim oprema ne deluje.

Pri Hewlett-Packardu radi povedo, da se pri internetu zgledujejo po klasični telefoniji. "Klasična telefonija načeloma vedno deluje: ko uporabnik dvigne slušalko, pričakuje, da bo lahko opravil klic. Pri internetu pa smo se - bržkone zaradi nezanesljivosti osebnih računalnikov - sprijaznili z dejstvom, da storitve niso popolnoma zanesljive niti časovno niti kako drugače.

Čim pomembnejša je raba interneta in čim večji del poslovanja se seli v svetovni splet, tem bolj je pomembno, da povezave po internetu dosežejo čim večjo zanesljivost, stabilnost in varnost delovanja. Še posebej je to pomembno za podjetja in ustanove, ki jim je osrednja dejavnost ponujanje takih ali drugačnih storitev v internetu. Za taka podjetja je Hewlett-Packard razvil in predstavil komplet z imenom e-Utilica.

E-Utilica je po besedah HP-jevih predstavnikov "prvo internetno podatkovno središče, pripravljeno za takojšnjo rabo". Gre za zmogljivo kombinacijo procesne in diskovne zmogljivosti skupaj z vso potrebno programsko opremo in upraviteljskimi orodji, ki jih potrebuje ponudnik storitev, da lahko zanesljivo in učinkovito ponuja storitve, predvsem nudenja prostora na diskih in zanesljivosti dela s podatki in raznovrstnih transakcij, hkrati pa enako zanesljivo in učinkovito za storitve tudi zaračunava.

Pri Hewlett-Packardu so prepričani, da je kar se da neučinkovito, če ponudnik storitev sestavi svojo opremo iz posameznih kosov, ki jih potem uglasi za konkretne potrebe, saj naj bi tak pristop zahteval od treh do šestih mesecev vloženega dela. V nasprotju s tem naj bi e-Utilica omogočala polno opravilnost že po treh dnevih.

Naprava je sestavljena iz dveh podsistemov (rack) - enega administrativnega z omrežno opremo (med drugim s Ciscovimi stikali) ter drugega procesnega s strežniki. V procesnem delu je lahko do 42 strežnikov. Strežniki so lahko različni. HP je hkrati z e-Utilico predstavil tudi dva nova strežnika, NetServer LP 1000r in LP 2000r. Oba strežnika sta zelo kompaktna, saj je prvi formata 1u (višina 4,5 cm), drugi pa 2u. Tako je mogoče na zelo majhen prostor stlačiti zelo veliko strežniško zmogljivost. Prvi strežnik je sicer namenjen predvsem ponudnikom dostopa do interneta, drugi pa ponudnikom streženja spletnih vsebin in programske opreme ter elektronskega poslovanja in sporočanja. V strežnikih lahko teče ali Windows 2000, Linux. Tretji strežnik, >>A-class<<, omogoča delo z operacijskim sistemom HP-UX.

Osnovno postavitev dveh podsistemov je po zatrjevanju Hewlett-Packarda mogoče kadarkoli, ko bi to zahtevala razširitev poslovanja, tudi zmogljivostno razširiti z dodatnimi podsistemi - tako strežniškimi kakor tudi diskovnimi, v katerih je lahko do 6 TB diskovnih zmogljivosti na podsistem, do marca pa obljubljajo celo 12 TB na podsistem.

V informacijsko razvitem svetu je obdelovanje in ponujanje storitev že zelo pomembna panoga, za katero vse kaže, da bo doživljala še strmo rast. In prav na take ponudnike cilja Hewlett-Packard s svojo e-Utilico ter hkrati računa, da ponudniki ne bodo tvegali ne pri času ne pri zanesljivosti, da bi se sami spopadali s sestavljanjem in nastavljanjem posameznih delov, temveč bodo raje kupili celoto "v škatli" in se takoj lotili posla.

Samo Kuščer, Monitor

http://www.hp.com

http://www.hp.com/go/e-utilica

http://netserver.hp.com/netserver/

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji