Viacom toži YouTube
Medijski velikan Viacom je vložil tožbo proti podjetju YouTube in družbi Google, z utemeljitvijo, da spletni servis masovno krši avtorske pravice z gradivom, ki ga objavljajo uporabniki servisa. Viacom, v čigar lasti so številni televizijski programi in filmski studiji, denimo MTV in Paramount Pictures, zahteva odškodnino v višini več kot 1 milijardo dolarjev, saj trdi, da sta si YouTube in Google ustvarila poslovni model in prihodke od oglasov na račun vsebin, ki so avtorsko zaščitene, ponudnika pa nimata pravico za njihovo objavo.
Viacom in YouTube sta bila že doslej v sporu, slednji pa je obljubil, da bo odstranil okoli 150.000 posnetkov, za katere ima Viacom avtorske pravice, po tem, ko niso na spletni servis namestili sistema za nadzor digitalnih pravic. Viacom trdi, da so uporabniki na ta račun opravili kar 1,5 milijarde nedovoljenih pregledov vsebin, kar predstavlja za njih velikansko poslovno škodo. Po prevzemu YouTube s strani družbe Google je ta aktivnost zamrla, Viacom pa je udarec vrnil s tožbo. YouTube je sicer zaradi velike priljubljenosti sklenil dogovor z drugimi ponudniki vsebin, kot so BBC, CBS, NBC in Fox, vendar ponudba kot kaže za Viacom ni bila zadovoljiva.
Analitiki menijo, da bo sodni spor zanimivo spremljati tudi iz razloga, ker tožba temelji na zakonu o digitalnih avtorskih pravicah (Digital Millenium Copyrighy Act, DMCA), ki izhaja iz leta 1997, ko internetni dostop do večpredstavnih vsebin ni bil še toliko razvit, vsebuje pa nekatere dvomljive in sporne določbe okoli omejitve odgovornosti ponudnikov vsebin. Napster se je pred nekaj leti denimo opiral na isti zakonski akt, vendar ni uspel dokazati svoje nedolžnosti. YouTube ravna sicer drugače in javno ter aktivno, z jasno določenim postopkom prepoveduje objavo zaščitenih vsebin, vendar po drugi strani nima tehničnih mehanizmov za uveljavitev lastnih pravil. Pri Viacomu očitno menijo, da to ni dovolj.