Vloga podatkov pri digitalni preobrazbi
Pri uspešni digitalni preobrazbi je vsekakor ključno, da se podatki zajemajo in arhivirajo na avtomatiziran način. Toda samo zbiranje podatkov in kopičenje v podatkovnih blokih, podatkovnih jezerih in preurejenih vojaških zakloniščih, kjer so najbolj varovani podatki in strežniki, še ne prinašata dodane vrednosti.
Vsekakor imajo surovi podatki nekovrednost, ki jo težko opredeliti z mersko enoto, kot je to mogoče pri zlatu, a vseeno se ta vrednost spreminja glede na perspektivo in povpraševanje. Surovi podatki koncerna, ki deluje v vojaški industriji, so verjetno vrednejši kot surovi podatki lokalnega proizvodnega podjetja, ki je dobavitelj večjih koncernov. Vseeno lahko tudi lokalni proizvodni obrat s pravim pristopom ustvari dodano vrednost tem surovim podatkom s ciljem, da si zagotovi stabilno in predvidljivo poslovanje,ki ni podvrženo sezonskim nihanjem ali izrazitim spremembam na tržišču.
Kako pretvoriti signal v podatek z dodano vrednostjo?
Če se podjetje želi ukvarjati ali se ukvarja z digitalno preobrazbo, je ključno, da si to vprašanje čim prej zastavi in nanj konkretno odgovori. S tem, ko si osebe v podjetju odgovorijo na to vprašanje, imajo dobro podlago, da bodo uspešno izvajale dejavnosti, ki so povezane z digitalno preobrazbo. Kajti velikokrat lahko zasledimo, da podjetje ustvari digitalno strategijo, ki je konkreten dokument, vendar si s tem dokumentom zaposleni ne morejo odgovoriti na to osnovno vprašanje. Torej vsak zajeti signal mora imeti svoj namen, kaj želi podjetje z njim kasneje narediti, kako ga bo izkoristilo in kaj bo z njim ustvarilo.
Ustvarjanje dodane vrednosti vašim poslovnim strankam
Tradicionalna proizvodna podjetja ustvarjajo dodano vrednost surovini ali materialu tako, da ga termično ali mehansko obdelajo v končni izdelek in ga prodajo kupcu oziroma poslovnemu partnerju. Dodana vrednost se v tem primeru skriva v procesu oziroma tehnologiji. Višja kot je dodana vrednost izdelka, kompleksnejši in zahtevnejši je proizvodni proces. Z digitalno preobrazbo pa lahko proizvodna podjetja še dodatno dvignejo dodano vrednost končnemu izdelku. Da pa bi lahko to dosegla, je treba začeti proces digitalne preobrazbe na začetku proizvodnega procesa, ki se začne z nakupom oziroma naročilom.
Digitalna preobrazba torej ni nič drugega kot spremljanje in pridobivanje podatkovna avtomatiziran način od uporabnikov, ki so se kvalificirali kot potencialne stranke, pa dokončnih uporabnikov, ki vaš izdelek na koncu odnesejo v center ponovne uporabe. Naloga vsakega proizvodnega podjetja je, da spremlja vse segmente uporabniške izkušnje in stike med uporabniki s samim podjetjem s ciljem, da izboljšuje uporabniško izkušnjo na vsakem koraku.
Namen digitalne preobrazbe je zagotoviti avtomatizirani pretok podatkov
Zamisel o uporabi senzorjev za sledenje blaga ali spremljanje strojev sama po sebi ni nova. Trenutno so ugodnejši časi za množično spremljanje naprav, strojev in procesov zaradi nizkih cen senzorjev, razširjenosti zmogljivega brezžičnega omrežja in pojava napredne analitike velikih podatkov. To pa omogoča proizvodnim podjetjem vpeljavo novega načina vodenja, komuniciranja in delovanja.
Kako zagotovimo avtomatiziranizajem podatkov?
Izkušnje kažejo, da gre za zelo specifično področje, ki zahteva vzajemne kompetence s področja avtomatizacije in digitalizacije. V proizvodnem okolju se uporablja za povezovanje industrijske opreme in strojev tehnologija IIoT.
Z namestitvijo senzorjev na naprave, stroje in linije potekata komunikacija in prenos informacij v realnem času. S temi podatki je mogoče spremljati proizvodnjo, optimizirati procese ter uvesti umetno inteligenco za napovedovanje potrebe po vzdrževanju, materialu in preostalih virih v vsakem trenutku.
Pridobljeni podatki s senzorjev omogočajo podroben vpogled v stanje, ki prinaša naslednje koristi:
- Izboljšanje operativne učinkovitosti.
- Odpravljanje težav, preden vplivajo na delovanje proizvodnega procesa.
- Povečanje produktivnosti.
- Vpeljava tehnologije IIoT, ki omogoča optimiziranje proizvodnih procesov in delovnih aktivnosti.
- Veliki prihranki stroškov na področju porabe energije.
- Reduciranje stroškov zalog.
- Optimizacija celotne dobavne verige in zmanjšanje potrebe po odvečni zalogi.
- Uvajanje novih poslovnih modelov.
- Možnost pridobivanja podatkov iz same uporabe končnih izdelkov, kar omogoča boljši razvoj ter diagnostiko.
Izbira poslovnega partnerja za digitalno preobrazbo je ključna
Vsekakor je v celotni zgodbi pomembno, da je ključni korak pri doseganju izjemne digitalne preobrazbe izbira poslovnega partnerja, ki ima tehnično nadarjeno ekipo, kjer bodo vaši cilji digitalne preobrazbe doseženi s strastjo do kakovosti, inovativnosti in odličnosti.