Zavora za RFID
Kljub temu, da tehnologija radijskih oznak RFID ponuja možnosti za povečanje učinkovitosti poslovanja na številnih področjih, raziskave kažejo na to, da so dejanske implementacije redke, marsikje pa so celo ustavili že začete projekte implementacije. Glavni razlog je v visokih stroških, tako neposrednih za pametne oznake RFID in ustrezne bralnike, kot posrednih zaradi potrebnih sprememb v obstoječi programski opremi in spremembi poslovnih procesov. Tudi najbolj odmevni projekti potekajo počasneje kot sprva predvideno. Ameriška trgovinska veriga Wal-Mart, ki je eden od prvih pionirjev na tem področju, je doslej s tehnologijo RFID opremila le 5 od načrtovanih 12 distribucijskih centrov, kot so napovedali ob začetku projekta leta 2005. Podjetje VF Corp, ki se ukvarja s proizvodnjo oblačil je celo ustavilo že začet projekt zaradi ponovnega izračuna, ki je pokazal, da pričakovane povrnitve investicije ni moč pričakovati.
Proizvajalci izdelkov RFID seveda teh podatkov ne navajajo, saj je uspešnost obstoječih projektov izredno pomembno za nadaljnjo rast celotnega področja. Analitska družba Computer Economics je zato izvedla raziskavo med več kot 200 vodji IT oddelkov v podjetjih, ki so zaradi svoje dejavnosti prvi kandidati za izdelke in storitve s področja RFID. Sem sodijo proizvodna, trgovska in distribucijska podjetja, logistični ponudniki, področje energetike in zdravstva, pa tudi predstavniki državnih ustanov, kot je vojska. Raziskava je pokazala, da je tehnologija RFID implementirana v vsaj pilotskih projektih v manj kot 10% vseh vprašanih podjetij. Od tega 6% podjetij ne namerava povečevati vlaganja v tehnologijo RFID, le 4% pa načrtuje nadaljnje korake. 60% vprašanih na tem področju sploh nima kakršnihkoli aktivnosti, 26% pa se vsaj pasivno zanima in raziskuje potencialne prednosti tehnologije.
Po mnenju analitikov je tako stanje tipično za zgodnjo zrelostno obdobje novih tehnologij, kjer se prvi implementatorji tipično srečujejo s številnimi ovirami in nizko zrelostno stopnjo ponudbe. Raziskava je pokazala, da so bili dosedanji projekti RFID le delno uspešni. Nekateri menijo, da so se zato globalne avtoritete na tem področju, kot so Wal-Mart in ameriška vojska morda prezgodaj odločili za postavitev tehnologije RFID kot standarda v okolja, za katerega izdelki še niso povem zreli. Analitiki poudarjajo, da so cilji tovrstnih projektov povsem upravičeni rezultati za končne uporabnike pa v večini primerov pozitivni. Težava je v visokih stroških, ki so tudi zaradi nezrelosti tehnologije višji od prvotno pričakovanih.