Objavljeno: 21.9.2006

Zlitje za storitve

Poljsko glavno mesto je bilo 19. septembra gostitelj okrogle mize, organizirane s strani podjetja Oracle, na kateri so predstavili svoje dosežke pri razvoju storitveno usmerjenih arhitektur (SOA) večjim podjetjem in novinarjem iz vzhodno- in srednje-evropske regije.

Thomas Kurian, v Oraclu odgovoren za razvoj vmesnega programja (middleware), je predstavil nekaj zanimivih dejstev. Po številnih prevzemih, katerih skupna vrednost se je približala kar 20 milijardam dolarjev, je Oraclu uspelo zbrati široko ponudbo poslovne programske opreme. Vse prenovljene različice nakupljenega programja so združljive z vmesnim programjem Fusion Middleware, kar je prvi korak na poti k veliki združitvi, ki jo obeta napovedani projekt Fusion. Vmesni sloj sestavlja 7 poglavitnih gradnikov, med katerimi najdemo: celovitno razvojno okolje JDeveloper, programski strežnik J2EE, integracijsko tehnologijo (kontrola poteka, storitveno vodilo), orodja za poslovno obveščanje, poslovni portal s podporo za splet, mobilne naprave ter VoIP, upravljanje identitet (enotna prijava in varnostni mehanizmi) ter upravljanje storitev (SOA Governance).

Vmesno programje Oracla dosega veliko rast. Od 1000 največjih svetovnih podjetij ga uporabljajo kar v 830. Letna rast prihodka od prodaje dosega nekaj manj kot 40%, največ v Severni Ameriki in Evropi, kjer prednjači njen vzhod s kar 60% rastjo. Največja prednost Oraclove ponudbe je v podpori široko sprejetih standardov. Vmesno programje je združljivo z različnimi zalednimi, poslovnimi in uporabniškimi sistemi. Kot podatkovno shrambo lahko namesto Oraclove zbirke uporabimo Microsoftov SQL Server, Sybase ali IBM DB2, ki ga uporabljajo na okrog 20% vseh namestitev. Pogosto ga uporabljajo tudi v navezavi s poslovnim sistemom SAP, primer takšne stranke je nemški letalski prevoznik Lufthansa. Za uporabnike pa je poleg portala na voljo tudi povezovanje s programi Microsoftove Pisarne ali OpenOffice. Zelo zanimiv podatek je tudi porazdelitev uporabljenih operacijskih sistemov, na katerih vmesni sloj teče, saj si vodilno mesto s skoraj enakim, tretjinskim deležem delita Okna in Linux. Oraclovo vmesno programje uživa tudi široko podporo razvijalcev, saj je za razvoj na njej certificiranih skoraj 5000 partnerjev.

Kako pa je Oraclov temelj za izgradnjo SOA primeren za manjše organizacije? Kurian je navedel dva zanimiva primera z le nekaj sto uporabniki, ki učinkovito izkoriščata Oraclovo programje, prvi je sistem singapurskih šol, ki omogoča preizkuse znanja na daljavo, drugi pa je agrikulturno združenje avstralskih ponudnikov paradižnika, ki preko spletnega portala neposredno komunicirajo s kupci. Še več, Oracle Application Server 10g Standard Edition One, različica vmesnega programja za manjše sisteme, ki je na voljo po ceni 4000 dolarjev na procesor, je v ZDA lani osvojila naslov najboljšega programja za mala in srednja podjetja. Fusion Middleware je tako priložnost tudi za najmanjše, da vstopijo v svet SOA, še posebej, ker so razvojne različice vseh orodij na voljo popolnoma brezplačno. Po Kurianovih besedah bo že v 2-3 letih SOA postala poglavitna arhitektura poslovnih sistemov.

Kurian je nekaj besed namenil tudi notranji organiziciji razvijalcev in načrtom za prihodnost. Oracle je že pred leti prenesel razvoj na podlago Linux (RedHat in SuSE), kjer uporabljajo lastno orodje JDeveloper. S tem so znatno zmanjšali stroške in zgodaj sprejeli 64-bitno strojno arhitekturo, na kateri omenjeno programje deluje brez težav. Velik del razvijalcev se zdaj ukvarja z razvojem projekta Fusion, katerega načrtovanje so končali nedavno. Oracle je svojim strankam obljubil, da bo vzdrževal in nadgrajeval vse različice nakupljene in lastne programske opreme, kar nikakor ni majhen zalogaj, saj imajo zdaj v hiši samo pri sistemih CRM že tri predstavnike s številnimi strankami (Siebel, PeopleSoft in E-Business Suite). Nadaljnji razvoj vseh treh in še novega skupka pa je mogoč zaradi rabe SOA. Vse več temeljnih storitev se seli v vmesno programje, poslovni programi pa postajajo skupek storitev, ki jih je lažje prilagajati, hkrati pa bodo stranke lahko vse svoje prilagoditve obdržale tudi po nadgradnji temeljnega sistema, kar brez SOA preprosto ni mogoče. Projekt Fusion je tako začel z načrtovanjem enotnega podatkovnega modela. Npr. pojem stranke (Customer), je zdaj določen enotno za vse sisteme. Po pripravljenem načrtu naj bi prvo različico aplikacij Fusion dočakali v letu 2008.

Ključ je torej v upravljanju storitev, ki je eden temeljnih kamnov vmesnega programja. Oracle tako zdaj ponuja enotno orodje za upravljanje vseh lastnih aplikacij. To vključuje tako upravljanje izvajanja, kot tudi samih poslovnih procesov, npr. politike sodelovanja sistemov z nenehnim spremljanjem in analizo, kar omogoča odkrivanje in odpravljanje ozkih grl sistemov. Temeljna tehnologija je seveda BPEL, kot jezik orkestracije procesov. Kot primer je Kurian navedel sistem, ki so ga razvili za velikega potovalnega agenta, ki pri najemu avtomobilov uveljavlja politiko visoke razpoložljivosti. Če temeljni sistem v nekaj milisekundah ne dobi odgovora od prvega ponudnika, lahko poizveduje pri ostalih. Drug primer je še ena velika stranka, turški operater mobilne telefonije, ki je uspel z analizo naročniškega sistema, ki pokriva skoraj 30 milijonov uporabnikov, natančno odkriti in odpraviti pomanjkljivosti.

http://www.oracle.com/products/middleware/

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji