Objavljeno: 19.9.2024

Pogled iz prihodnosti: skupaj, še boljši!

NTK Posel 2024, ki je del NTK konference, je usmerjena v prihodnost. Osvetljuje, kako napredne tehnologije, vpete v interdisciplinarno okolje, postanejo katalizatorji ustvarjanja nove vrednosti. Raziskuje, kakšno vlogo ima okolje, ki podpira razvoj talentov. Razkriva, kako in zakaj trženje in prodaja, ki sodelujeta in znata utemeljiti vrednost za kupca, pospešita inovacije.

Umetna inteligenca je pospešek na avtocesti prihodnosti. Tehnološki in poslovni skupnosti ter celotni družbi odpira povsem nove razsežnosti razvoja. Rešitve, ki jih prinaša, omogočajo, da delujemo hitreje, pametneje in bolj inovativno. A v hitrem ritmu digitalne preobrazbe se srečujemo z izzivi, ki terjajo več kot uvajanje novih tehnoloških rešitev. Ključ do uspeha in konkurenčnosti leži v sposobnosti združevanja novih tehnologij z edinstvenimi človeškimi talenti, inovativnim razmišljanjem in interdisciplinarnim povezovanjem, vidike programa konference opisujejo članice in člani programskega odbora NTK Posel.

Nepredstavljiva krepitev kompetenc z generativno UI

Barbara Domicelj, dolgoletna generalna direktorica Microsoft Slovenija, izpostavlja, da umetna inteligenca (UI) in interdisciplinarno povezovanje že ustvarjata izjemne rezultate in omogočata prvenstvo v inovacijah in učinkovitosti: »UI nam pomaga, da avtomatiziramo rutinske naloge. Zaposlenim omogoča, da se osredotočijo na bolj strateške in ustvarjalne vidike svojega dela. Interdisciplinarno povezovanje prinaša združitev različnih znanj in izkušenj. To prinaša boljše in hitrejše rešitve, predvsem pa boljše sodelovanje med oddelki.«

Najnovejši korak, naravni jezikovni vmesnik, ki ga ponuja generativna umetna inteligenca, odpira povsem nove možnosti. Spreminja, kako ljudje komunicirajo s tehnologijo za ustvarjanje rešitev, opisuje Domicelj: »Zmanjšuje se vrzel med potrebo po razumevanju tehničnih podrobnosti in potrebo po zelo človeškem razumevanju problema, ki ga je treba rešiti. Ljudje, ki tradicionalno niso vešči tehnologije, zdaj lahko uporabijo svoje znanje in ustvarijo rešitve, ki preoblikujejo industrijo, z uporabo tehnologije kot orodja.«

Interdisciplinarnost: pogoj in izziv

Možnosti, ki jih prinaša tehnološki razvoj, zahtevajo tudi spremembo v načinu razmišljanja. Ula Kepežinskaite Duric, izvršna direktorica prodaje svetovalnih storitev za kibernetsko varnost v Microsoftu za JZ Evropo, opozarja na nujnost integriranega pristopa: »V izvedbi se bojujeta vznemirljiva kultura tehnološkega napredka in inovacij ter na drugi strani – vsaj na videz – omejujoča, konzervativna stališča s ciljem kibernetske varnosti. Potrebujemo interdisciplinarni pristop, ki bo izkoristil najboljše iz obeh svetov. Samo to bo dovolj trden temelj rasti, razvoja in zagotovilo odpornosti.«

A zagate interdisciplinarnosti so v medsebojnem razumevanju ljudi, oddelkov, strok, organizacij in sektorjev. Različne stroke imajo različne cilje, tudi vrednote; govorijo različne (strokovne) jezike – ali kot je že rekel Nikola Tesla: »Toliko znanja, a tako malo razumevanja!« Učinkovito uveljavljanje novih tehnologij zato potrebuje neprestano iskanje skupnega imenovalca, cilja in ambicije. Vzvod za to so tudi kompetence (znanja, veščine in odnos) marketinga (trženja) in prodaje.

Plačilno sredstvo: energija, vložena v spremembe

»Trženje in prodaja, ki globoko razumeta posel in izzive svojih kupcev ter znata jasno predstaviti vrednost za kupca, omogočata hitrejše prepoznavanje in reševanje poslovnih izzivov. To spodbuja hitrejši razvoj in uvajanje inovacij, ki ne le izboljšujejo učinkovitost poslovanja, ampak tudi povečujejo zadovoljstvo kupcev,« izkustveno pove Petra Wagner, strokovnjakinja za povečanje prodaje, dobičkonosnosti in razvoj visoko uspešnih ekip. Tudi dolgoletni direktor dinamično rastočega podjetja NiceLabel Matej Košmrlj poudarja pomen razumevanja potreb strank, zunanjih na trgu ali notranjih znotraj organizacije: »Ne glede na to, ali gre za optimizacijo, inovacijo ali preprečevanje napak, je ključno, da dobro razumemo potrebe – tako cilje kot procese. Tehnologija nam ponuja številne možnosti za izboljšano komuniciranje tako znotraj kot zunaj organizacije ter za ustvarjanje nove vrednosti skozi inovacije. Pomembno je, da se osredotočimo na tisto, kar stranke dejansko potrebujejo in so pripravljene plačati – ne le z denarjem, temveč tudi s svojim časom in voljo za spremembe.«

Pri tem nam lahko učinkovito koristijo nove tehnologije – če jih znamo uporabiti. Številna B2B podjetja še vedno z inercijo izvajajo marketing, ki temelji na predpostavkah. »Hkrati pa sedijo na rudniku podatkov,« opozarja Vedran Šolaja, direktor za integrirani marketing za regijo CEMA v Microsoftu, ter spodbuja: »Ne dovolimo, da dragoceni vpogledi spolzijo skozi naše prste. Sprejmimo martech za pridobivanje in izkoriščanje podatkov, ki jih že imamo, kar nam bo omogočilo bolj namenski in personaliziran tržni pristop za pridobivanje novih strank in poglabljanje odnosov z obstoječimi.«

Enačba razvoja: motivacija, zmožnosti in spodbudno okolje

A tehnologija sama po sebi ni dovolj. Boštjan Stražar, poslovni trener v Hansen Beck za uspešen razvoj ljudi in organizacij, prisega na enačbo, ki združuje motivacijo, zmožnosti zaposlenih in za razvoj spodbudno okolje: »Kljub svoji enostavnosti enačba ne prinaša rezultatov brez prizadevanj vodij, odgovornih za vse njene spremenljivke. Ti lahko k razvoju zaposlenih prispevajo zelo veliko: za začetek z jasno in navdihujočo vizijo, z lastnim zgledom in visokimi pričakovanji do zaposlenih vzpostavijo motivacijsko okolje z vsemi viri in podporo, potrebnimi za razvoj.« A kot pravi, morajo vodje z razumevanjem sodelavcev in njihovih potreb poskrbeti, da lahko razvijejo veščine in znanja za osebno in poklicno rast: »Ključni dejavnik okolja je tudi občutek varnosti, saj morajo vodje zaposlene podpreti v težavnih okoliščinah, jim prisluhniti ter jih upoštevati. Naloga vodij je torej poiskati kompleksno ravnotežje med vsemi dejavniki, ki lahko prinese izjemne dobitke in dolgoročno uspešnost ekipe.«

Program NTK Posel 2024 nas opremlja z razumevanjem delovnega okolja in trgov, v kateri je umetna inteligenca novi DNK. 

 Edita Krajanovič, Mediade

Janez Kopač Lebar, MPG Plus

Petra Wagner, WagnerFit

Ne zamudite priložnosti, da se udeležite osrednjega poslovnega dogodka v okviru NT konference, ki bo potekala od 23. do 25. septembra v Grand Hotelu Bernardin v Portorožu. NT Poslovni dan, na sporedu 24. septembra, bo ponudil vrsto izjemnih predavanj in strokovnjakov. Pridružite se nam ter izkoristite priložnost za mreženje, izmenjavo idej in vpogled v prihodnost tehnologije in poslovanja.

Več o celotnem programu si preberite na www.ntk.si/posel

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji