Apple se podaja v navidezno resničnost
Apple je na konferenci WWDC razkril dolgo napovedovana očala za navidezno in obogateno resničnost Vision Pro.
Apple je na konferenci WWDC razkril dolgo napovedovana očala za navidezno in obogateno resničnost Vision Pro.
Na spletu se pojavlja vse več namigov, da Apple pospešeno pripravlja izdelke s področja povečane in navidezne resničnosti. Apple naj bi tako nove naprave s področja navidezne (VR) in nadgrajene (AR) resničnosti opremil s povsem novim operacijskim sistemom “realityOS”. Reference na to ime so se namreč pojavile tako v logih spletne trgovine App Store kot v odprti kodi družbe Apple, ki je občasno objavljajo na Githubu.
Microsoft je na konferenci Ignite razkril nekaj novosti, s katerimi želijo olajšati vsak dan bolj uporabljeno skupinsko sodelovanje v virtualnih projektnih skupinah. Novosti so povezane z različnimi orodji za pisarniško delo, v prvi vrsti z videkonferenčnim sistemom Teams, toda tudi z drugimi orodji iz družine izdelkov Office.
Podjetje HTC je prenovilo svoja očala za navidezno resničnost, ki zdaj prinašajo zaslone z višjo ločljivostjo, višjimi frekvencami osveževanja in širšim zornim kotom za najboljšo uporabniško izkušnjo doslej. Očala Vive Pro 2 in Vive Focus 3 imata vgrajena par zaslonov z ločljivostjo 2.448 x 2.448 pik na oko, kar je 260% več kot pri cenejših izdelkih, na primer Valve Index ali Samsung Odyssey. Novinci prekašajo tudi ločljivost očal Oculus Quest 2, ki nudijo ločljivost 1.832 x 1.920 pik.
V zadnjem času so se zopet okrepila namigovanja, da Apple vendarle pospešeno razvija svojo izvedbo pametnih očal, ki bodo nudila tako imenovano mešano navidezno resničnost (MR, mixed reality), torej zmožnost delovanja kot prikazovalnik navidezne resničnosti (VR) in nadgrajene resničnosti (AR). Izdelek naj bi po tehničnih lastnostih in uporabniški izkušnji, pa tudi po ceni, sodil v sam vrh. Omenjajo namreč začetno ceno 3.000 dolarjev, izdelek pa naj bi bil nared v letu 2022.
Kljub množici sodobnejših orodij danes še vedno veliko število poslovnih izračunov, dokumentov, analiz in poročil temelji na klasičnih preglednicah narejenih s programi, kot sta Microsoft Excel in Google Sheets, ki jih poznamo že desetletja. Mnogokrat pa naletimo na rešitve, kjer je problem presegel namen orodij preglednice, posledica pa so nepregledni in težko razumljivi izračuni, kjer se je uporabniku težko znajti med množico podatkov, formul in povezav.
Ne glede na prelomnost tehnološkega dosežka se bo vedno našel kdo, ki bo znal novotarijo izrabiti za bolj, hm, prvinske namene. Kar zadeva tešenje spolnih potreb, smo ljudje neverjetno iznajdljivi. Ob visokoletečih ciljih izumiteljev se človek redno vpraša – ali jim res ne pride na misel, da bo nekdo njihov domislek zagotovo poskušal kam vtakniti?
Pojem navidezne resničnosti, pri kateri so naša čutila stimulirana z računalniško generiranimi posnetki in posnemajo resnično okolje, ni nič novega, a v teh časih doživlja nov preporod. Predvsem po zaslugi nove generacije strojnih prikazovalnikov, ki jih pripravljajo tudi največji ponudniki, kot so Microsoft, Samsung, Sony, Google in celo Facebook. Če odmislimo računalniške igre, ki so naravni kandidat za platformo VR, druge vsebine še niso povsem nared, a prototipi obljubljajo pravcati razcvet in številne možnosti rabe. Toda, ali je VR resnično televizija prihodnosti ali pa le še ena tehnološka poslastica, ki vznikne in brž spet ponikne, tako kot že premnoge v preteklih letih?