• Android in razvoj 3D igre – Asteroidi, 2. del

    Tokrat bomo v igro dodali komponente grafičnega vmesnika, ki nam bodo omogočile nadzor nad vesoljsko ladjo. Implementirali bomo možnost obračanja in pospeševanja vesoljske ladje. Prav tako bomo ladji dodali sferični ščit. Nazadnje bomo v igro dodali tudi zaznavanje trkov med vesoljsko ladjo in asteroidi. S tem bomo igro pripeljali korak bliže h končni podobi. Predstavljena vsebina je skupaj s programsko kodo dostopna na android.monitor.si.

    Objavljeno: 28.5.2013 | Avtor: Ciril Bohak, Matevž Pesek | Monitor Junij 2013 | Teme: 3d, android, igre, programiranje
  • Naš izbor na Androidu in iPhonu

    Telefonske aplikacije, ki so našim preizkuševalcem ta mesec najbolj ostale v spominu.

  • Alternative

    Google vsako leto opravi spomladansko čiščenje po svojih spletnih storitvah. To pomeni, da ugasnejo tiste, ki so iskalno podjetje tako ali drugače razočarale. Tokrat se je med njimi pričakovano znašel tudi Google Reader, a je nekatere novica kljub vsemu presenetila.

    Objavljeno: 23.4.2013 | Avtor: Anže Tomić | Monitor Maj 2013
  • Mobilni pisalni stroji

    Applov iOS ima najboljši ekosistem, Googlov Android prilagodljivost, Microsoftov Windows Phone pa priljubljeno pisarniško zbirko. Kljub nesporni kakovosti tekmecev obstaja področje, na katerem jih Android dobesedno vse poseka - prikrojimo si lahko vsako najmanjšo podrobnost, zamenjamo vse sestavne dele, tudi tipkovnico.

    Objavljeno: 23.4.2013 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Maj 2013 | Teme: mobilni, android
  • Kot za stavo tipkamo na Applovo napravo

    Nižja kilometrina domače miške pomeni izdatnejšo prstno telovadbo. V vihri sprememb ostaja osamljena konstanta. Brez tipkovnice še vedno ne gre.

    Objavljeno: 23.4.2013 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Maj 2013 | Teme: apple
  • Raziščimo Raziskovalca

    Windows Explorer oziroma Raziskovalec je že leta eden ključnih gradnikov operacijskih sistemov Microsoft Windows in njegova vloga se z osmico vsekakor ni spremenila. Prepričani pa smo, da vam bomo v nadaljevanju postregli z nasveti, ki bodo vaše dojemanje okenskega Raziskovalca dvignili na povsem novo raven.

    Objavljeno: 23.4.2013 | Avtor: Miran Varga | Monitor Maj 2013 | Teme: windows
  • Android in razvoj 3D igre – Asteroidi

    Tokrat bomo začeli z višjenivojskim razvojem 3D igre Asteroidi. V preteklih člankih smo si ogledali temeljne koncepte in delovanje 3D grafike ter predstavili programsko ogrodje Rajawali, s katerim si bomo olajšali razvoj igre. Ustvarili bomo 3D svet in vanj naložili in umestili vesoljsko ladjo ter asteroide. Implementirali bomo tudi prve premike predmetov v navideznem vesolju in se poglobili v načine naključnega izrisa predmetov brez prekrivanja. Aplikacija bo na koncu že dobila obliko, podobno izvirni igri Asteroids. Vsebina članka je skupaj s programsko kodo dosegljiva na android.monitor.si.

    Objavljeno: 23.4.2013 | Avtor: Matevž Pesek, Ciril Bohak | Monitor Maj 2013 | Teme: 3d, android, programiranje
  • Sedma umetnost

    Filmska umetnost je danes vsakomur v vsakem trenutku na dosegu roke. Eni v njej zgolj uživamo, drugi jo tudi ustvarjajo, oboji pa pri tem uporabljamo najrazličnejše naprave. Applovi računalniki, tablice, telefoni in predvajalniki so nadvse pripravni za izdelovanje, obdelovanje in predvajanje gibljivih slik. Če smo v prejšnji številki nahranili ušesa, privoščimo v nadaljevanju pašo še očem.

    Objavljeno: 26.3.2013 | Avtor: Boris Šavc | Monitor April 2013 | Teme: apple, iPhone
  • Videz ni vse, uporabnost pač

    Microsoftov najnovejši operacijski sistem Windows 8 utegne biti z vidika upravljanja za uporabnike, vajene starejših okenskih vmesnikov, kar velik zalogaj. Nič ne de, Monitor vam pomaga odkriti in odpraviti morebitne nevšečnosti novega sistema in si ga prilagoditi lastnemu okusu.

    Objavljeno: 26.3.2013 | Avtor: Miran Varga | Monitor April 2013 | Teme: windows, windows 8
  • Android in razvoj 3D igre

    V prejšnjih člankih smo predstavili vrsto potrebnih konceptov in pomembnih stvari, na katere moramo biti pozorni pri razvoju 3D iger. Tako smo pokukali v osnove 3D grafike in predstavili nekaj naprednejših funkcionalnosti in učinkov. Prav tako smo spoznali tudi nekaj naprednejših konceptov, kot so scenski graf in fizikalni pogon, ki nam olajšajo izdelavo določenih delov igre, kot so razporejanje elementov na prizorišču in obnašanje elementov v navideznem svetu v skladu z določenimi fizikalnimi zakoni. Vsebina članka je skupaj s programsko kodo dosegljiva na android.monitor.si.

    Objavljeno: 26.3.2013 | Avtor: Ciril Bohak, Matevž Pesek | Monitor April 2013 | Teme: programiranje, android
  • iGlasba 11

    Glasba je duhovna hrana, ki Applu že od nekdaj veliko pomeni. Skoraj vsak veliki korak v zgodovini podjetja lahko povežemo z njo. Začne se z imenom podjetja, konča pri aplikaciji iTunes. Nekdaj osovraženi program za predvajanje glasbe je sčasoma zrasel v središče večpredstavnih vsebin in upravitelja vseh jabolčnih naprav v posameznikovem okolju. Različica aplikacije z zaporedno številko 11 je hitrejša, lepša in učinkovitejša od predhodnic. Po mesecu ali dveh redne rabe je napočil čas, da objavimo prvih nekaj zvijač v zvezi z njo.

    Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Marec 2013 | Teme: apple, iPad
  • Zanimive spremembe

    Operacijski sistem Windows 8 z velikimi koraki vstopa med uporabnike, saj večina modelov prenosnih računalnikov z letnico 2013 postreže prav s tem sistemom. Tokrat se bomo pobliže spoznali z nekaterimi novotarijami, ki bodisi povsem spreminjajo našo uporabniško izkušnjo, bodisi jo dodatno olajšajo.

    Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Miran Varga | Monitor Marec 2013 | Teme: windows 8
  • Senčilniki, scenski graf in fizika

    V prejšnji številki smo spoznali naprednejše modeliranje grafičnih objektov. Tokrat se bomo še zadnjič poglobili v drobovje računalniške grafike in si ogledali senčilnike, ki nam omogočajo naprednejše učinke na izrisanih predmetih. Povzeli bomo tudi uporabo senčilnikov v namene hitrejšega procesiranja, ki je postalo eden izmed dejavnikov nadaljnjega razvoja strojne opreme. Razumevanje delovanja senčilnikov nam bo pomagalo izdelati lastne 3D igre. Ogledali si bomo tudi uporabo naprednejših podatkovnih struktur, obdelovanje večjih svetov in simulacijo fizikalnih zakonov. Vsebina članka je skupaj s programsko kodo dostopna na android.monitor.si.

    Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Matevž Pesek, Ciril Bohak | Monitor Marec 2013 | Teme: android, programiranje
  • Tablica, telefon in tiskalnik

    Microsoftov pogled na tablico je marsikoga pustil hladnega. Naprave z Windows RT doslej niso vtisnile omembe vrednejšega pečata. Kljub temu nas pri njihovem preizkušanju vedno znova navduši eno in isto: enostavnost tiskanja. Res imajo tablice z Okni praviloma velik priklop USB, ki prebavi večino tiskalnikov na trgu in to naredi tiskanje samoumevno, a hkrati z njimi enako impresivno letijo dokumenti tudi po zraku, saj se mobilni Windows pri ravnanju z njimi ne obnaša nič drugače od namiznega sorodnika. Enostavnost nas je navdušila, zato smo preverili, kakšno je stanje pri tekmecih.

    Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Februar 2013 | Teme: iPhone
  • Elektronski poštar

    Poštne storitve so velik del računalniškega vsakdanjika. S pohodom mobilnih naprav je poštni nabiralnik vedno z nami. Dostopnost nas osvobaja, a hkrati ustvarja nove spone. Elektronska pošta povzroča odvisnost, tega se zavedajo vsi veliki igralci na področju, ki nenehno izboljšujejo svoje storitve v želji, da bi posameznika vezali nase. Apple je pri snovanju nadgradnje Mountain Lion posvetil veliko pozornosti prav dežurnemu poštarju in prav je, da mu z enako vnemo sledimo tudi mi.

    Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Februar 2013 | Teme: brskalnik, google
  • Ukrotimo Windows 8

    Operacijski sistem Windows 8 prinaša vrsto novih funkcij, pred katerimi utegnejo zardeti tudi bolj izkušeni računalnikarji. Čeprav se zdi novi sistem precej intuitiven, pa vse novosti niso kar očitne na prvi pogled. Dodatno težavo večini uporabnikov omenjenega operacijskega sistema s klasičnimi namiznimi in prenosnimi računalniki najpogosteje predstavlja to, da je Windows 8 zasnovan z mislijo na zaslone, občutljive za dotik, zato se zdi, da je bilo kar nekaj ukazov, sicer dosegljivih s tipkovnico in/ali miško, dodanih na silo. Nič ne de, z Monitorjevimi nasveti boste prebrodili tudi prvo spoznavanje z novim operacijskim sistemom.

    Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Miran Varga | Monitor Februar 2013 | Teme: windows 8
  • Android in 3D grafika

    Kako vstopiti v svet 3D grafike na mobilnih napravah, smo predstavili v članku pretekli mesec. Spoznali smo vzpostavljanje osnovnega okolja za prikaz 3D grafike na zaslonu, inicializacijo podsistema OpenGL in definicijo enostavnih 2D primitivov - črt, trikotnikov in večkotnikov. Sestavili smo tudi tristrano piramido in jo obarvali. Tokrat se bomo osredotočili na naprednejše obarvanje objektov s teksturami. Vsebina članka je skupaj s programsko kodo dosegljiva na android.monitor.si.

    Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Ciril Bohak | Monitor Februar 2013 | Teme: android
  • Lovljenje nadaljevanj na Androidu

    O lovilcih podcastov smo v Monitorju pisali že marca 2011 in si ogledali presek teh programov v Oknih. Takrat smo prav prek namiznih računalnikov oddaje prenašali tudi na mobilne naprave, kjer je podcaste tudi najudobneje poslušati. V vmesnem času so tako na iOSu in Androidu vzklili programi, ki se znajo z internetnimi oddajami rokovati brez pomoči odjemalcev na namiznih računalnikih.

    Objavljeno: 29.1.2013 | Avtor: Anže Tomić | Monitor Januar 2013 | Teme: android
  • "Spodobno" povabilo

    Organizacija sestanka (pa najsi gre za dogodek v živo ali prek spleta) ni enostavna reč. Kdor se je s tem kdaj že ukvarjal, lahko potrdi, da je potrebna cela vrsta korakov, velikih in majhnih opravil, preden lahko zatrdimo, da smo neki dogodek uspešno organizirali. V celotni "zgodbi" še največ časa in živcev požre vsakovrstno usklajevanje (povabljenih, terminov in različnih vsebinskih podrobnosti dogodka), težavnost organizacije pa se kaže tudi v "vroči" komunikaciji (cela vrsta poslanih sporočil, telefonskih klicev, včasih celo predhodnih srečanj) in nikoli dokončnih seznamih povabljenih (odpovedi in prijave zadnji hip).

    Objavljeno: 29.1.2013 | Avtor: Gorazd Ropoša | Monitor Januar 2013
  • Rešimo se modrega zaslona groze!

    Na spletnih forumih zasledimo obsežne razprave o BSOD, kar je kratica za "blue screen of death", po slovensko: modri zaslon smrti. Prej ponosni lastniki predvsem doma sestavljenih PCjev "tavajo v temi" in si ne znajo razložiti, zakaj njihovi novi stroji pogosto odpovedujejo in "padejo v moder zaslon".

    Objavljeno: 29.1.2013 | Avtor: Simon Peter Vavpotič | Monitor Januar 2013
  • Okna na Macu

    Veliko črnila smo porabili z opisovanjem zadnjega Microsoftovega sistema, ki je z uporabniškim vmesnikom Modern UI dobro prevetril način dela z računalnikom. Mnenja se krešejo, da iskre letijo. Eni si manejo roke, drugi preklinjajo Ballmerja in njegovo hazardersko potezo. Nam že od prvega trenutka, ko smo ugledali Windows 8, po glavi hodi le eno: da so nova Okna, ki se močno opirajo na upravljanje z dotikom, kakor nalašč za Applove prenosnike z najboljšimi sledilnimi ploščicami daleč naokrog.

    Objavljeno: 29.1.2013 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Januar 2013
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji