Tesla z avtopilotom naravnost v tovornjak
V Tajvanu je avtopilot Tesle Model 3 spregledal tovornjak, ki je sredi prehitevalnega pasu ležal na boku.
V Tajvanu je avtopilot Tesle Model 3 spregledal tovornjak, ki je sredi prehitevalnega pasu ležal na boku.
Na cestah se počasi le začenjajo množiti električni avtomobili. Pred časom se jih je lotil tudi Volkswagen, zato smo tokrat preizkusili njihov model e-up!, enega cenejših in zato zanimivejših električnih modelov.
Potrošniki se danes navdušujemo nad svojimi digitalnimi in električno gnanimi pomočniki in igračkami – pametnimi telefoni, tablicami, ultraprenosniki, nekateri celo nad avtomobili. Električnimi avtomobili v merilu 1 : 1, ne malimi radijsko vodenimi igračkami, da se razume. Je morebiti napočil čas digitalne/električne preobrazbe avtomobilske industrije?
Hibridne avtomobile poznamo že dolgo, hibridne čolne (beri: jadrnice) še dlje, zakaj ne bi postali še hibridni kolesarji? Danes je mogoče prav vsako kolo predelati v hibridno, in to smo tudi preizkusili.
Izdelovalci električnih avtomobilov nam dopovedujejo, da je prihodnost avtomobilov samovozeča in električna. Zagotovo bo samovozeča, da pa bo lahko električna, bo morala najprej postati litijeva. Množična uporaba električnih avtomobilov bo terjala večjo proizvodnjo litij-ionskih baterij, kar ni zastonj in brez vpliva na okolje. Litij namreč v baterijah potrebuje strupene pomočnike, in to ne malo.
Koga ali kaj bi označili za »najboljši par« v svetu avtomobilizma? Avtomobilska industrija je prepričana, da med zelo posrečene zakone lahko uvrstimo tudi sožitje elektromotorja in motorja z notranjim zgorevanjem – t. i. hibridni pogonski sklop.
Dandanes si težko predstavljamo avtomobil brez luči oziroma žarometov. Ta del vozila ima poleg vloge osvetljevanja območja pred vozilom (pa tudi ob njem in za njim) v temnejšem delu dneva še vrsto drugih vlog. Vedno je v t. i. modni vlogi, saj pomenljivo določa zunanjo podobo vozila, prižgani žarometi pa imajo po besedah marketinških oddelkov izdelovalcev avtomobilov za vsako vozilo zelo pomemben (in svojstven) svetlobni podpis.
Stanje na cestah in cestna infrastruktura nam v praksi omogočata razmeroma hitro vožnjo le po avtocestah. Višje hitrosti pa od voznika zahtevajo večjo zbranost. K točnosti njegovih reakcij močno pripomorejo različni asistenčni sistemi, ki smo jih vzeli pod drobnogled tokrat.
Da bi teorijo preizkusili tudi v praksi, smo si za nekaj dni izposodili avtomobila, ki imata sistem 360-stopinjskih kamer. Bila sta iz popolnoma različnih cenovnih razredov, tako da se je razlikovala tudi izvedba kamere, a v funkcionalnosti nista veliko odstopala.
Sodobne mobilne in druge inovacije pospešeno prodirajo na področje avtomobilizma, zato je prav, da jim posvetimo več pozornosti tudi v naši reviji. Tokrat smo od tehnoloških pomagal v modernih vozilih vzeli pod drobnogled sistem za prikaz 360-stopinjske slike vozila in okolice, sestavljene iz več kamer, ki je vozniku v izdatno pomoč pri parkiranju in manevriranju na ozkih območjih.