Canon Powershot G5 X Mark II
Manjši kompaktni fotoaparati vse bolj izginjajo, saj so jih izpodrinili zmogljivi pametni telefoni, njihovo vlogo pa prevzemajo zmogljivi aparati, kakršen je tudi tokrat preizkušeni G5 X Mark II.
Manjši kompaktni fotoaparati vse bolj izginjajo, saj so jih izpodrinili zmogljivi pametni telefoni, njihovo vlogo pa prevzemajo zmogljivi aparati, kakršen je tudi tokrat preizkušeni G5 X Mark II.
Novi Nikonov Coolpix A1000 meri na zahtevne uporabnike, ki si želijo zmogljiv, a hkrati skoraj žepni fotoaparat. Na tem področju je v zadnjih letih veliko res močne konkurence in ti aparati imajo v mislih tako zahtevne domače uporabnike kot tiste, ki sicer uporabljajo katerega od DSLR, a si želijo še žepni aparat.
Nikon v svoji družini kompaktnih aparatov Coolpix s črko »B« označuje malenkost večje modele z velikim razponom goriščnic – to, čemur pravimo aparati »superzum«. Novi B600 se tako uvršča med starejša modela B700 in B500, oba smo sicer preizkusili že leta 2016. Od prvega prevzema nekoliko daljši objektiv, od drugega pa manjše, kompaktnejše ohišje.
Področje profesionalnih reporterskih fotoaparatov je v praksi razdeljeno med dva glavna igralca in prostora za novince praktično ni oziroma morajo pokazati bistveno več za vstop v visoko družbo.
Če boste pregledali prodajo digitalnih fotoaparatov za zadnjih nekaj let, boste opazili le eno stalnico – bolj kot ne strmo upadanje iz leta v leto.
Sony je v zadnjih letih tako kot ostali proizvajalci fotoaparatov zožil paleto modelov, predvsem na vstopnem delu. Ponujajo pa kar nekaj različnih aparatov v zgornjem cenovnem in zmogljivostnem razredu, med njimi je tudi novi aparat Cybershot HX99. Gre za razmeroma kompakten, skoraj žepni aparat, ki pa ponuja presenetljivo zmogljiv zum objektiv.
Nikonov novi Coolpix P1000 nas je že na prvi pogled presenetil, saj gre za enega največjih kompaktnih fotoaparatov, kar smo jih kdaj preizkusili. Velja poudariti, da gre za kompaktni aparat, torej ne za katerega od brezzrcalcev, kjer menjavamo objektive. Ravno objektiv je najbolj izstopajoči del tega aparata, še toliko bolj, ko je do konca iztegnjen.
Fujifilm je med proizvajalci fotoaparatov že leta malo drugačen, to kaže tudi preizkušeni XF10. Gre namreč za tako rekoč žepni aparat, ki združuje fiksni objektiv z izredno velikim tipalom. Ta kombinacija sicer ponuja vprašanje, komu je aparat sploh namenjen. Načelno meri na zahtevne uporabnike, ki cenijo sorazmerno veliko tipalo s kakovostnim, fiksnim objektivom, a si ne želijo dodatne velikosti brezzrcalnega aparata oziroma sistema. S tem pa se pač odpovedo dodatni fleksibilnosti, ki jo prinašajo sistemi z izmenljivimi objektivi. Na drugi strani pa imamo kopico aparatov s sicer nekoliko manjšimi tipali, a z objektivi, ki ponujajo vsaj nekaj zuma (denimo prejšnji mesec preizkušeni Panasonicov LX100 Mk. 2 s trikratnim zumom).
Fujifilm se je v zadnjih letih uveljavil kot zanimiva alternativa nekoliko bolj znanim fotografskim znamkam. Na eni strani so ga vzljubili zahtevnejši fotografi, na drugi pa uporabniki, ki bolj kot tehnične zmogljivosti cenijo njegovo drugačnost, predvsem nekoliko staromodni, skoraj analogni videz, združen s kompaktnostjo. Preizkušeni model X-T3 več kot očitno meri na prve, torej zahtevne fotografe, tako profesionalne kot amaterske. Aparat je sicer naslednik dobro sprejetega modela X-T2 ob tem, da prinaša res veliko izboljšav.
Panasonic je pred več kot desetimi leti splavil serijo aparatov LX, šlo je za ene izmed prvih žepnih aparatov, ki so ponujali nadstandardno optiko, predvsem s široko zaslonko. Zadnji aparat iz te serije smo preizkusili pred skoraj štirimi leti, zdaj pa so na trg poslali naslednika, tokrat preizkušenega LX100 Mark 2.
O dogajanju na trgu digitalnih fotoaparatov na teh straneh pišemo pogosto, glavna nit dogajanja zadnjih pet let je vedno boljša zmogljivost fotoaparatov, vgrajenih v pametne telefone. Že leta namreč pišemo o tem, kako se je trg digitalnih fotoaparatov močno izsušil, sploh v cenejšem razredu. Vzporedno s tem že leta ponavljamo, da so fotoaparati, vgrajeni v boljše pametne telefone dovolj dobri za večino potreb.
Fujifilmov novi digitalni fotoaparat z izmenljivimi objektivi X-A5 je naslednik modela X-A3, tega smo pri Monitorju preizkusili pred dobrim letom dni. Gre za vstopni model, namenjen manj zahtevnim uporabnikom (v prodajni paleti imajo sicer še malenkost cenejši model X-A10).
Fujifilm si je v zadnjih letih ustvaril sloves izdelovalca odličnih digitalnih fotoaparatov, ki združujejo dobra tipala z odličnim upravljanjem. S slednjim namreč merijo na uporabnike, ki pri tehnični plati fotografiranja razmišljajo o zaslonkah, času in občutljivosti, ne pa o programih za pokrajino, šport ali portrete. Kar veliko pohval pa so si zaslužili tudi po zaslugi oblikovanja, ki se močno opira na aparate preteklosti.
Sonyjev novi brezzrcalni aparat z izmenljivimi objektivi, model Alpha 6500, je nadgradnja obstoječega modela A6300, ki smo ga preizkusili pred nekaj meseci. Nadgradnja je prišla presenetljivo hitro, komaj pol leta po tem, ko so splavili omenjeni A6300.
Fujifilmovi brezzrcalni digitalni fotoaparati so že od samega začetka nekakšen razred zase. V primerjavi s konkurenco uporabljajo tipala z nekoliko drugačno razporeditvijo svetlobnih elementov, zaradi katere ne potrebujejo nizkopasovnega svetlobnega filtra, to pa prinaša nekoliko večjo ostrino.
Panasonicova serija brezzrcalnih aparatov GH je požela velik uspeh med snemalci videa, novi GH5 pa prevzema štafeto od uspešnega GH4. Gre za aparat višjega cenovnega razreda, ki je po velikosti primerljiv s srednje velikimi DSLRji, a je kljub temu manjši od kakega Canonovega 5D – še enega izmed bolj priljubljenih aparatov za zajem videa. Ohišje je sicer odlične kakovosti, odporno proti vremenskim vplivom, prahu in tudi zmrzovanju (kot se pri Panasonicu hvalijo), dobrodošlo je to, da so obdržali enake baterije kot pri prejšnjem modelu. Pod desnimi vratci se tokrat skrivata dve reži za kartice SD, tu lahko nastavimo režim delovanja (torej snemanje zaporedno ali vzporedno).
Panasonic je že vrsto let zelo uspešen na področju zmogljivih žepnih aparatov. Gre za aparate, ki v razmeroma majhnem ohišju združujejo solidno tipalo, večje od tistih, ki jih najdemo v večini cenejših žepnih aparatov, in objektiv, ki ponuja dobro svetlobno jakost – tako, ki se že približuje tisti iz objektivov za DSLRje. To velja tudi za model LX15, naslednik starejšega modela LX7 (na nekaterih trgih bo LX15 naprodaj kot LX10)
Pri zmogljivih kompaktnih aparatih so v zadnjih letih v modi predvsem manjši modeli, ki ponujajo čim več v praktično žepnem ohišju, torej modeli, kot je tokrat preizkušeni LX15. Kljub temu je na voljo kar nekaj modelov, ki se predstavljajo kot alternativa DSLRjem in ponujajo zmogljiv, a fiksni objektiv s solidnim razponom in kopico funkcij, s katerimi merijo na zahtevne uporabnike. Sem spada tudi novi Panasonicov model FZ2000, naslednik tri leta starega modela FZ1000.
Resni kompaktni fotoaparati so v zadnjih letih postali konkretna konkurenca cenejšim DSLRjem in brezzrcalnikom, Canonov G5 X pa jih še nekoliko resneje napada. Aparat je sicer že kar nekaj časa naprodaj, a smo ga šele pred kratkim dobili na preizkus. Načeloma gre za sorodnika modela G7 X, ki smo ga preizkusili že pred časom, s tem, da je ta G5 X še nekoliko resneje opremljen.
Nikonov malček W100 nam je takoj padel v oči, saj smo dobili na preizkus model, odet v barvito morsko tematiko. Ohišje sicer plastičnega aparata je bilo poslikano z ribami, morskimi zvezdami, želvami in drugimi morskimi prebivalci, delovalo je živahno in prikupno. Aparat bo v taki podobi zelo všeč predvsem otrokom, pa tudi mlajšim po duši. Gre za vodotesen aparat, ki zmore zelo solidno globino deset metrov. Obenem je tudi odporen za udarce z višine do 1,8 metra.
Nikonov Coolpix B700 je razmeroma kompakten aparat, ki v ohišje, primerljivo z najmanjšimi DSLRji, spravi objektiv z res velikim razponom goriščnic. Aparat je namenjen malenkost zahtevnejšim uporabnikom, ki si želijo velik zum in solidno založenost s funkcijami.
Japonsko podjetje Sigma je znano predvsem po objektivih za aparate DSLR, v zadnjih letih pa tudi za brezzrcalne aparate. Pred leti so imeli nekaj uspeha tudi s svojimi fotoaparati, a so ti danes vedno bolj redki. Kljub temu se tudi na tem področju še trudijo, na preizkus smo tako dobili njihov brezzrcalni aparat, imenovan SD Quattro.
Pred nekaj meseci smo preizkusili novi Fujifilmov aparat višjega cenovnega razreda, model X-Pro2, zdaj smo dobili še model X-T2. Aparata skupaj predstavljata vrh Fujifilmove ponudbe, obenem pa sta prva z novo generacijo njihovega tipala Foveon.
Panasonic je na področju popotniških fotoaparatov že leta zelo uspešen s svojo serijo TZ (»Traveller Zoom«). Ti aparati so tradicionalno ponujali dobro razmerje med zmogljivostjo, predvsem pri razponu objektiva, kompaktnostjo, funkcionalnostjo in tudi ceno. Najnovejši model iz te serije, imenovan preprosto TZ100, pa je nekoliko razred zase.
Žepni digitalni fotoaparati so danes res presenetljivo zmogljivi, v majhnih, tankih ohišjih se skrivajo objektivi s presenetljivim razponom. To velja tudi za novi Coolpix A300, majhen, ličen aparat, ki je na voljo v več barvah, poleg klasične črne in bele tudi v rožnati in rdeči z vzorcem rože. Morda kot zanimivost – aparat je bil napovedan že pred časom, a je zaradi potresa na Japonskem nekoliko zamudil.
Fujifilm je v zadnjih letih v počasnem, a vztrajnem vzponu. Pri tem je veliko uspehov požel s serijo aparatov z izmenljivimi objektivi, najzmogljivejši model se je imenoval X-Pro. Po več kot treh letih je prišel na trg njegov naslednik, model X-Pro2.
Sonyjeva Alpha 7 je bila pred leti prvi aparat z izmenljivimi objektivi in brez sistema prizme oziroma zrcal, ki je ponudil tipalo polne velikosti Leica. Hkrati je šlo za najcenejši aparat s tako velikim tipalom dotlej. Zaradi uspehov se je v tej družini nabralo še nekaj drugih modelov, tudi prvotni, torej Alpha 7, je še vedno naprodaj in predstavlja res poceni vstopno karto v svet nekoliko večjih tipal.
Nikonov novi Coolpix B500 je nekakšen naslednik lanskega modela L840. Gre za preprost »superzoom« aparat, torej aparat, ki prinaša velik razpon goriščnic po solidni ceni in ob preprosti rabi. Aparat je razmeroma kompaktne sorte, a je daleč od žepnega. Pri oblikovanju se zgleduje po majhnih DSLRjih z odebeljenim ročajem na desni strani.
Zmogljivi kompaktni fotoaparati so v zadnjih nekaj letih doživeli pravi preporod, vodilni na tem področju pa je japonski Sony. Ta ima v prodajnem programu veliko res zanimivih kompaktnih modelov, ki se med seboj kar občutno razlikujejo. Že pred časom smo preizkusili njihov model RX10, tokrat pa smo drugega za drugim dobili njegova naslednika, modela RX10 Mark 2 in Mark 3.
Nikonov novi Coolpix A100 je značilen žepni aparat nizkega cenovnega razreda. Ta razred aparatov je vedno manj zanimiv, tako za uporabnike kot (posledično) za izdelovalce fotoaparatov, mesto teh aparatov vedno bolj zavzemajo boljši pametni telefoni. Kljub temu ti aparati prinašajo za svojo ceno bistveno več kot pred nekaj leti, s cenitvijo (in premikom funkcij oziroma zmogljivosti navzdol po cenovni lestvici) pa ni nobene ovire, da si ne bi takega modela omislili kot sopotnika telefonu, sploh na potovanjih.
Arhiv
Po kategorijah
Po avtorjih